Nowa infrastruktura obsługuje procesy wspierające zarządzanie aktywami własnymi grupy PZU oraz aktywami klientów
Wall Street. Tak nazywa się projekt, w ramach którego PZU wdrożyło właśnie rozwiązanie obsługujące wszystkie procesy wspierające zarządzanie aktywami własnymi i klientów. Infrastruktura umożliwia śledzenie w czasie rzeczywistym wyników funduszy, kontrolę limitów ryzyka czy reguły zgodności i bezpieczeństwa. Zapewnia także szybszy przepływ informacji między departamentami biorącymi udział w obsłudze zawieranych transakcji.
PZU zaznacza, że dzięki nowemu systemowi nie trzeba już będzie używać dodatkowych narzędzi, ponieważ obsługuje on praktycznie wszystkie aspekty procesów inwestycyjnych. – Wdrożona infrastruktura służy do ewidencji transakcji i pomaga w monitorowaniu ich efektów ekonomicznych. Wspomaga procesy związane z rozliczaniem transakcji i obsługą rachunków finansowych – podkreśla Tomasz Kulik, członek zarządu PZU, odpowiedzialny za finanse.
PZU zmierza w najbliższych latach wzmocnić swoją pozycję w obszarze inwestycji, a wdrożenie nowego systemu to krok w tym kierunku. W ramach projektu Wall Street PZU będzie dążyć m.in. do zbudowania procesu inwestycyjnego, który ułatwi generowanie ponadprzeciętnych i powtarzalnych stóp zwrotu z inwestycji.