PZU wraz z bankiem Pekao testuje nowe rozwiązanie dla użytkowników Blika
Serwis Dziennik Ubezpieczeniowy opisuje nową usługę, testowaną właśnie przez PZU wspólnie z Blikiem i Bankiem Pekao. Mowa o wypłacie odszkodowań przelewem na numer telefonu klienta. Usługa maksymalnie skraca czas oczekiwania na świadczenie. Przelew może zostać bowiem zlecony nawet w trakcie rozmowy telefonicznej doradcy PZU z klientem. Na razie nie wiadomo, kiedy nowa usługa PZU wyjdzie z fazy testów i będzie wykorzystywana podczas standardowej obsługi klientów.
Natomiast przelewy na numer telefonu Blikiem służą m.in. do transferu środków pomiędzy użytkownikami systemu Blik (w tej sytuacji są określane mianem P2P – person to person). Spółka zarządzająca Blikiem chwali się, że spośród oferowanych przez nią usług przelewy P2P są najszybciej zyskującą na popularności wśród klientów funkcją systemu. W IV kw. ubiegłego roku "blikowicze" wykonali 15,5 mln przelewów na numer telefonu odbiorcy. To wzrost w ciągu roku o 167 proc.
Oferując przelewy P2P Blik korzysta z infrastruktury Express Elixir, czyli systemu szybkich przelewów zarządzanego przez KIR. Transakcje zlecane za pomocą Express Elixira realizowane są w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Standardowo system ten działa 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, niezależnie od świąt i dni wolnych od pracy.
Źródło: Dziennik Ubezpieczeniowy
Fot. Wikipedia, CCO 1.0