Rozwiązanie, które teraz wprowadza PKO BP, wcześniej wdrożyło wiele, jeśli nie większość, działających w Polsce banków
PKO BP poinformował na swojej stronie internetowej, że wprowadza nowe zabezpieczenie dla klientów korzystających z internetowego serwisu transakcyjnego iPKO. Mowa o możliwości dodania urządzenia i przeglądarki, za pośrednictwem której loguje się na rachunek, do listy zaufanych. Dzięki temu bank ma tylko w wyjątkowych sytuacjach prosić klientów o dodatkowe potwierdzenie logowania na konto, np. hasłem jednorazowym z wiadomości SMS lub mobilną autoryzacją.
Z informacji udostępnionej przez PKO BP wynika, że ekran, za pomocą którego będzie można dodać urządzenie do zaufanych, pojawi się automatycznie podczas logowania. Wystarczy wówczas zaakceptować zasugerowaną nazwę urządzenia lub nadać swoją. Maksymalnie będzie można dodać 10 urządzeń zaufanych. Usunąć jakiś komputer czy tablet z tej listy będzie można w zakładce Moje sprawy, Ustawienia, Urządzenia zaufane. Nowość najwyraźniej udostępniana jest klientom stopniowo, bo ja jeszcze nie mogę dodać swojego laptopa do zaufanych w iPKO.
Dodatkowe zabezpieczenie logowania na rachunek (oprócz hasła) to wymóg powstały po wejściu w życie przepisów dyrektywy PSD II. Wiele, o ile nie większość banków działających na polskim rynku, spełnia wymóg wprowadzając możliwość zapamiętania urządzenia i przeglądarki – do tego grona dołącza właśnie PKO BP. Inne wciąż wykorzystują do tego hasła SMS lub mobilną autoryzację. Wada rozwiązania z zaufaniem urządzenia jest taka, że zwykle po wyczyszczeniu tzw. ciasteczek w przeglądarce komputer trzeba dodawać do zaufanych ponownie.