Na szybką wypłatę mogą liczyć klienci, którzy zdecydują się na samodzielną likwidację szkody komunikacyjnej, mieszkaniowej lub NNW z wykorzystaniem aplikacji mobilnej Compensy
Compensa wprowadziła mechanizm automatycznej wypłaty świadczenia w szkodach samodzielnie likwidowanych przez klientów. Dzięki temu pieniądze mogą się znaleźć u poszkodowanego już w ciągu kilku godzin od zgłoszenia roszczenia.
Ubezpieczyciel umożliwia swoim klientom samodzielną likwidację szkody w zakresie ubezpieczeń majątkowych – komunikacyjnych, mieszkaniowych i NNW. Poszkodowany klient, który wybierze tę ścieżkę, otrzymuje SMS z linkiem do aplikacji mobilnej. Za jej pośrednictwem przekazuje zdjęcia oraz dokumentację dotyczącą zdarzenia, a także podaje numer konta do wypłaty. Następnie otrzymuje od ubezpieczyciela wycenę szkody, którą może zdalnie zaakceptować. Do tej pory wybór samodzielnego sposobu likwidacji umożliwiał wypłatę świadczenia w ciągu trzech dni od zgłoszenia. Teraz Compensa skróciła ten czas do kilku godzin.
Na szybszą wypłatę mogą liczyć również ci klienci, którzy nie zgodzą się na proponowaną początkowo wartość odszkodowania. W takiej sytuacji skontaktuje się z nimi likwidator, z którym ustalą satysfakcjonującą sumę. Po jej uzgodnieniu specjalista spowoduje automatyczną wypłatę.
W ostatnim czasie wprowadzono również usprawnienia, które znacznie upraszczają pracę likwidatorów. Nie muszą już sami sprawdzać, czy spełnione są wszystkie warunki do przyjęcia odpowiedzialności i wypłaty odszkodowania, co w praktyce oznaczało konieczność wyszukania w systemie i przejrzenia różnych dokumentów. Teraz system podsumuje niezbędne informacje, a ekspert włącza się w proces, gdy okazuje się, że któryś z warunków nie może zostać potwierdzony automatycznie.