Od rana trwała przerwa techniczna, obecnie bank informuje o opóźnieniach w logowaniu do Idea Cloud
Od rana klienci Idea Banku borykali się z problemami w dostępie do swoich kont. Na stronie logowania do bankowości elektronicznej widniał komunikat o przerwie technicznej i związanym z nią brakiem możliwości dostania się zarówno do internetowego serwisu Idea Cloud, jak i do aplikacji mobilnej. Obecnie bank informuje, że nadal mogą wystąpić opóźnienia w logowaniu do bankowości internetowej, natomiast aplikacja mobilna powinna już działać prawidłowo.
Dzisiejsze kłopoty techniczne Idea Banku zbiegają się w czasie z przenosinami klientów tej instytucji do Pekao, o czym szerzej w tekście: Przymusowa restrukturyzacja Idei. Bank zostanie przejęty przez Pekao. Operacja przeniesienia aktywów i klientów Idea Banku odbyła się wczoraj. Wygląda na to, że nie była całkowicie bezproblemowa dla klientów przejmowanego banku, którzy doświadczyli dziś utrudnień w dostępie do swoich kont.
Klienci Idea Banku od 3 stycznia automatycznie stali się klientami Pekao. Proces fuzji obu organizacji ma ostatecznie zakończyć się najpóźniej w IV kw. 2021 r. Na razie dawni klienci Idei powinni móc korzystać bez zmian ze swojego konta, zachowując dostęp do bankowości elektronicznej i mobilnej w dotychczasowej formie. Klienci zainteresowani wcześniejszym korzystaniem z konta i usług w ramach Pekao24 i PeoPay mogą się zapoznać z dostępną od dziś ofertą powitalną. W jej ramach mogą np. założyć lokatę z podwyższonym oprocentowaniem.