Odsetek klientów, którzy wyrazili zgodę na elektroniczną korespondencję, wzrósł w ciągu roku z 4 do 70 proc.
Warta zmieni sposób wysyłki propozycji odnowienia ubezpieczenia OC – do tej pory do klientów trafiały tradycyjne listy, a od stycznia większość z nich dostanie ofertę elektronicznie. Wysyłka mailowa nie była dotychczas możliwa, ponieważ odsetek klientów, którzy wyrazili zgodę na ten rodzaj korespondencji, jeszcze na początku roku wynosił zaledwie 4 proc. Pandemia skłoniła jednak do zmiany postaw, skutkiem czego obecnie Warta może się pochwalić posiadaniem "eZgód" od 70 proc. klientów.
Warta szacuje, że zmiana sposobu wysyłki, którą wprowadzi od połowy stycznia przyszłego roku, pozwoli jej w 2021 r. zaoszczędzić ponad 1,5 tony papieru. Oczywiście rezygnacja z tradycyjnych listów to również oszczędność na kosztach wysyłki. Do klientów, którzy wyrazili zgodę na korespondencję elektroniczną i podali swój adres mailowy lub numer telefonu, propozycja OC zostanie wysłana pocztą elektroniczną lub SMS-em.
Ubezpieczyciel OC jest ustawowo zobligowany do przedstawienia swojemu klientowi propozycji odnowienia polisy komunikacyjnej na kolejny rok, a praktyką rynkową jest wysyłanie w tym celu tradycyjnych listów. Jeśli klient nie będzie chciał skorzystać z przedstawionej mu oferty i postanowi zmienić ubezpieczyciela, to musi złożyć wypowiedzenie, ponieważ w innym przypadku polisa OC wznowi się automatycznie na warunkach przedstawionych w odnowieniu. To mechanizm, który ma redukować liczbę nieubezpieczonych pojazdów, w celu zapewnienia lepszej ochrony ewentualnym poszkodowanym. Posiadacz pojazdu, który zapomniał złożyć wypowiedzenia, a wykupił ochronę u innego ubezpieczyciela, może taką automatycznie przedłużoną polisę wypowiedzieć już w trakcie jej obowiązywania, płacąc tylko za czas udzielanej ochrony ubezpieczeniowej.