Uruchomienie narzędzia Copilot Chat poprzedził trwający blisko rok pilotaż
PZU zaoferowało swoim pracownikom dostępnego w formie czata własnego asystenta AI, opartego na generatywnej sztucznej inteligencji. Firma zdecydowała się na opracowanie wewnętrznego rozwiązania, które spełnia standardy prawne dotyczące ochrony danych i bezpieczeństwa informacji. Jednocześnie umożliwia pracownikom korzystanie z nowoczesnych technologii.
Dostęp do narzędzia uzyskało ponad 12 tys. pracowników z kilkunastu spółek z grupy PZU. Ma ich wspierać w codziennej pracy, w zadaniach takich jak analiza danych i obrazów czy redagowanie lub streszczanie tekstów. Jak tłumaczy instytucja, krótko po głośnym debiucie ChataGPT, dostrzeżono potrzebę stworzenia własnego narzędzia konwersacyjnego. Publicznie dostępne wówczas rozwiązania wiązały się z ryzykami, które były nieakceptowalne dla instytucji finansowej takiej jak PZU. Charakter zadań wykonywanych przez pracowników wiąże się bowiem z przetwarzaniem wielu poufnych informacji, co uniemożliwia korzystanie z ogólnodostępnych narzędzi.
Uruchomienie narzędzia Copilot Chat poprzedził trwający blisko rok pilotaż, w który zaangażowało się 1 tys. pracowników. PZU planuje też szereg inicjatyw wspierających budowanie kompetencji wśród pracowników: materiały szkoleniowe, cykle webinarów prowadzone przez firmowych ekspertów. Pokażą oni, jak wykorzystywać asystenta AI w realnych przypadkach biznesowych konkretnych obszarów firmy.