Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nie jesteście czujni korzystając z banku w sieci

Ci z Was, którzy nigdy nie byli ofiarami cyberataku, zapominają o ważnych zasadach bezpiecznego bankowania w internecie

To wnioski z badania, przeprowadzonego przez TNS na zlecenie Komisji Nadzoru Finansowego. Badanie jest elementem kampanii społecznej „Zadbaj o swoje bezpieczeństwo w sieci".

Z sondażu wynika, że co drugi klient banku, korzystający z internetowego serwisu transakcyjnego, loguje się do niego przynajmniej raz w tygodniu. Codziennie robi to 13 proc. klientów a min. raz w miesiącu – 32 proc. Tylko 6 proc. respondentów robi to rzadziej.

Klienci najczęściej logują się do banku z laptopa. Wskazuje tak aż 79 proc. ankietowanych. Niemal co trzeci badany najczęściej bankuje z komputera stacjonarnego, co piąty ze smartfona a co dwudziesty z tabletu.

Przeczytajcie także: Taki anons może Was kosztować 1,5 tys. zł

Co ciekawe tylko 5 proc. respondentów deklaruje, że kiedykolwiek stało się ofiarą cyberataku. I najczęściej był to phishing. Właśnie tym KNF argumentuje fakt, że generalnie w kontakcie z bankiem przez internet nie zachowujecie się prawidłowo. Tylko 30 proc. z Was regularnie zmienia hasło logowania, 52 proc. posiada i aktualizuje na bieżąco oprogramowanie antywirusowe, 48 proc. sprawdza regularnie historię rachunku. Aż 22 proc. ankietowanych jest zdania, że nie musi być ostrożnym logując się na konto, bo o bezpieczeństwo dba za nich bank.

– Jako KNF zobowiązujemy banki do podwyższania standardów bezpieczeństwa i utrzymywania infrastruktury teleinformatycznej na odpowiednio wysokim poziomie. Zwykle jednak celem ataku nie jest bank, ale jego klient. Dlatego istotne jest budowanie właściwych postaw, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo środków finansowych – tłumaczy Andrzej Jakubiak, przewodniczący komisji. Obecnie trwa druga odsłona kampanii „Zadbaj o swoje bezpieczeństwo w sieci", w której KNF przypomina o świadomym korzystaniu z bankowości elektronicznej.

Przeczytajcie także: mBank chce nauczyć bezpiecznego korzystania z sieci

Na marginesie warto dodać, że obecnie zakrojoną na szeroką skalę akcję edukacyjną, ukierunkowaną na podniesienie bezpieczeństwa w sieci, prowadzi również mBank.

Tymczasem III kw. ubiegłego roku okazał się rekordowy, jeżeli chodzi o liczbę korzystających z bankowości elektronicznej. Z raportu Netb@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich, wynika, że na koniec września ponad 30 mln Polaków posiadało umowę na dostęp do rachunku przez internet. Aktywnie korzystało z takiej możliwości prawie 15 mln naszych rodaków.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies