Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
W paczkomacie odbierzecie przesyłki z Amazona i Ikei. Dwa nowe partnerstwa Inpostu

Na niemieckiej stronie Amazona paczkomaty widnieją już jako jedna z opcji dostawy do Polski

Inpost będzie dostarczać przesyłki z Amazona. Donosi o tym Puls Biznesu. Co prawda, żadna ze stron nie potwierdziła oficjalnie zawarcia umowy, ale na niemieckiej stronie sklepu, z której mogą korzystać również polscy klienci, paczkomaty widnieją już jako jedna z opcji dostawy do Polski.

Przeczytajcie także: Użytkownicy kart wielowalutowych Cinkciarza mogą korzystać z PayPala

Współpraca z Amazonem to kolejny ważny mariaż Inpostu z branżą e-commerce. Warto przypomnieć, że od zeszłego roku do paczkomatów można zamawiać przesyłki kupione u chińskiego giganta AliExpress. Kluczowym zaś partnerem Inpostu jest Allegro. Współpraca ta jest zresztą bardzo istotna dla obu stron, o czym świadczy fakt, że przed swoim debiutem giełdowym polski potentat w e-handlu zastrzegł sobie prawo pierwokupu biznesu paczkomatowego, jeśli firma miałaby być sprzedana którejś z międzynarodowych platform zakupowych – wynika z informacji Pulsu Biznesu.

A o samej sprzedaży Inpostu mówi się już od jakiegoś czasu. Niedawno mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że zarządzający firmą fundusz Advent przymierza się do sprzedaży swoich udziałów, a biznes paczkomatowy wycenia się dziś na ok. 2 mld euro. Podobno firma rozważa również wejście na londyńską giełdę.

Przeczytajcie także: Możliwość płacenia za pomocą Autopay za państwowe autostrady coraz bliżej

Z kolei oficjalnie Inpost chwali się nawiązaniem współpracy z Ikeą. W informacji prasowej nadesłanej do redakcji podano, że klienci będą mogli zamawiać do paczkomatów wybrane artykuły z oferty szwedzkiego sklepu. Ta metoda dostawy będzie dostępna przy zakupie ok. 4 tys. przedmiotów, maksymalne wymiary przesyłki to 56 x 36 x 38 cm, a dopuszczalna waga to 24 kg. Klient nie będzie musiał sam szacować, czy jego zamówienie będzie mogło zostać dostarczone do paczkomatu – zostanie to ocenione automatycznie, a o odpowiednia informacja wyświetli się podczas zakupów na stronie lub w aplikacji. Usługa będzie kosztowała 12 zł, a czas dostawy nie powinien przekroczyć 1-2 dni roboczych.

Od wybuchu pandemii biznes paczkomatowy rozwija się w bardzo szybkim tempie. Od czerwca do października liczba maszyn w sieci zwiększyła się z 7 tys. do 9 tys. Tymczasem jeszcze kilka lat temu, gdy Advent przejmował Inpost, wartość firmy szacowano na ok. 430 mln zł, a sieć liczyła zaledwie ok. 2,5 tys. paczkomatów. Kolejne partnerstwa – takie jak umowa z Amazonem, ale i z Ikeą – jeszcze bardziej umacniają pozycję firmy i czynią z niej jeszcze bardziej łakomy kąsek.

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies