Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
M-Commerce rozwija się szybciej niż cały handel w sieci

Już 24 proc. internautów kupuje w sieci za pomocą urządzeń mobilnych – wynika z raportu mShoper, przygotowanego na zlecenie Allegro przez Mobile Institute i GoMobi

Interesujące są wyniki badań pokazujące najpopularniejsze sposoby płatności wykorzystywane przez użytkowników smartfonów. W czołówce są rozwiązania PayU (np. popularne przelewy pay by link) oraz SMS Premium. Posiadacze smartfonów wskazali średnio korzystanie z 1,5 metody płatności. Za najwygodniejsze uznane zostały płatności zbliżeniowe telefonem, wykorzystywane w sklepach stacjonarnych.

raport drugi obrazekDokument podsumowuje wyniki badania, jakie we wrześniu i październiku 2014 r. przeprowadzono na próbie 3 tys. internautów i 1 tys. użytkowników smartfonów i tabletów, którzy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy dokonali za ich pomocą jakiegokolwiek zakupu. Wyniki pokazują, że mobilne zakupy nadal są uzależnione od wieku i miejsca zamieszkania. Po urządzenia przenośne chętniej sięgają osoby w wielu 25-34 lata, częściej mieszkańcy większych miast niż wsi.

Z tą aplikacją łatwo zarezerwujecie nocleg w Polsce i za granicą

Jednak różnice demograficzne nie są już tak duże jak kiedyś. Autorzy raportu podkreślają fakt wysokiego udziału zakupów mobilnych w małych miejscowościach i na wsi. Jeżeli chodzi o zakupy bardziej tradycyjne, czyli e-commerce, mieszkańcy mniejszych miejscowości i wsi osiągnęli już w zasadzie poziom dużych aglomeracji. Ale i pod względem m-commerce nie pozostają daleko w tyle. Coraz więcej z nich kupuje korzystając z urządzeń mobilnych. - 13 proc. wskazań na smartfon i 12 proc. na tablet na wsi i już prawie dwukrotnie więcej wskazań na smartfon w najmniejszych miastach to bardzo dobre wyniki – czytamy w raporcie.

raport pierwszy obrazekBadanie pokazuje także, że konsumenci są lepiej przygotowani do mobilnych zakupów niż e-handel. Duża część internautów, kupuje bowiem przy pomocy laptopa czy komputera, ale wyszukuje produkty na smartfonach i tabletach. Problem w tym, że nie kończy tam transakcji. Ankietowani przyznają, że niektóre strony www i aplikacje są po prostu trudne w obsłudze na mniejszych ekranach, więc finalizować zakupy łatwiej jest na monitorze tradycyjnego komputera.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies