Insly to firma technologiczna obsługująca agentów ubezpieczeniowych, z biurami m.in. w Warszawie, Tallinie i Londynie
Agenci ubezpieczeniowi, którzy korzystają z systemu Insly, będą mogli zaoferować swoim klientom rozłożenie składki na 12 rat. Cały proces kredytowy jest prowadzony online w aplikacji Insly. Rozwiązanie ma być korzystne dla wszystkich stron zaangażowanych w zawarcie umowy ubezpieczenia: klient zyskuje możliwość rozłożenia płatności na raty, agent może zaoferować klientowi bardziej skomplikowane produkty, kosztujące zwykle więcej, a ubezpieczyciel otrzyma od razu całość składki. Podobne rozwiązanie na polskim rynku oferują już takie insurtechy jak Bacca i hiPRO.
Jak twierdzą przedstawiciele firmy, cyfryzacja procesu pozwoliła na obniżenie kosztów obsługi i zaoferowanie oprocentowania niższego od średniej rynkowej. Dostawcą kredytu jest estoński Inbank, który w Polsce działa jako oddział. Na naszym rynku bank specjalizuje się m.in. w rozwiązaniach ratalnych dla sektorów ubezpieczeniowego i medycznego.
Z platformy Insly korzysta 11 tys. agentów ubezpieczeniowych. Rozwiązanie działa w modelu miesięcznej subskrypcji. Agenci otrzymują dostęp do oprogramowania do zarządzania procesem sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych (kwotacja i wystawianie polis) oraz obsługi klientów (CRM), a teraz mogą także proponować klientom rozłożenie składki na raty.