Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Uwaga klienci PKO BP. Open banking już dla wszystkich korzystających z IKO na telefonach z Androidem

Na razie z tzw. agregatora rachunków nie mogą jeszcze korzystać klienci PKO BP posiadający telefony z iOS

Kilka dni temu biuro prasowe PKO BP informowało o rozpoczęciu testów otwartej bankowości. Pierwszym etapem wdrożenia był agregator rachunków, udostępniony wybranej grupie klientów korzystających z aplikacji IKO. Od teraz rozwiązanie dostępne jest dla wszystkich klientów PKO korzystających z bankowości mobilnej na urządzeniach z Androidem – wystarczy pobrać aktualizację apki. Do IKO można dodawać konta z Inteligo a także z Aliora (w tym także z Kantoru Aliora i T-Mobile Usług Bankowych) oraz Santandera. Wdrożenie do smartfonów z systemem iOS jeszcze trwa.

Przeczytajcie także: Coraz więcej otwartej bankowości w Millennium

Open banking to idea wprowadzona dzięki unijnej dyrektywie PSD II. Zakłada, że dostęp do danych zgromadzonych na rachunkach bankowych klientów mogą zyskać podmioty trzecie, takie jak np. fintechy, ale także i inne banki. Póki co najpopularniejszą usługą z zakresu otwartej bankowości, są tzw. agregatory rachunków, czyli usługi umożliwiające zarządzanie w jednym serwisie transakcyjnym kontami prowadzonymi przez różne instytucje.

Przeczytajcie także: Open banking wkracza do PKO BP

We wdrażaniu rozwiązań z zakresu open bankingu przodują nad Wisłą same banki. Różnego rodzaju usługi z tego zakresu znajdziecie w ofercie siedmiu z nich. Oprócz PKO BP są to także Alior, BNP Paribas, ING, mBank, Millennium i Santander. W poniższej tabelce możecie znaleźć rodzaju usług otwartej bankowości w poszczególnych instytucjach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies