W ramach projektu Lady Robot Pocztowy wprowadza do wielu procesów elementy robotyzacji
Bank Pocztowy informuje o zakończeniu pierwszego etapu projektu Lady Robot, w ramach którego do poszczególnych procesów wewnętrznych wdraża elementy robotyzacji. Aktualnie w Pocztowym pracują już cztery roboty, które zastępują pracowników w takich obszarach jak aktualizacja danych dotyczących pracy oddziałów, wprowadzanie wycen jednostek funduszy inwestycyjnych czy wyliczanie prowizji pobieranych od klientów.
Nad robotyzacją w Pocztowym pracuje zespół pod kierownictwem Jacka Presza, dyrektora biura zrządzania IT. W zespole znajdują się przedstawiciele wszystkich najważniejszych dla funkcjonowania banku działów. Zadaniem zespołu jest identyfikacja procesów najlepiej nadających się do robotyzacji. W najbliższym czasie mają rozpocząć się prace nad kolejnymi pięcioma robotami, których celem będzie m.in. przyspieszenie rozpatrywania wniosków kredytowych.
Bank Pocztowy jest kolejną instytucją finansową na polskim rynku, który wdraża elementy robotyzacji. Inne banki wprowadzają roboty nie tylko do procesów wewnętrznych, ale także do rekrutacji pracowników, doradztwa finansowego czy obsługi klienta. Przykładami mogą być Emploboty, zaimplementowane przez mBank, BNP Paribas i Santander, czy Kredytka pomagająca w obsłudze klientów kredytowych w Credit Agricole. Szczególnie w dobie kryzysu wywołanego koronawirusem robotyzacja może pomóc bankom w optymalizacji działalności.