Decyzja ma związek z wycofaniem z użytku systemu obsługującego powiadomienia
Inteligo, internetowy bank należący do PKO BP, ogłosił, że 1 sierpnia bieżącego roku wyłączy możliwość otrzymywania powiadomień o zdarzeniach na rachunku wysyłanych za pomocą komunikatorów internetowych, takich jak GaduGadu i Jabber. Jak tłumaczy biuro prasowe PKO BP, decyzja ma związek z wycofaniem z użytku systemu operacyjnego, który obsługiwał powiadomienia.
GaduGadu był swego czasu jednym z najpopularniejszych sposobów komunikacji między internautami w Polsce i miał miliony użytkowników. Inteligo udostępniło usługę otrzymywania powiadomień o operacjach na rachunku za pomocą tego rozwiązania w 2009 r. Było pierwszym i jednym z nielicznych, jeżeli nie jedynym bankiem, oferującym takie rozwiązanie.
Po wyłączeniu powiadomień przez komunikatory posiadacze rachunków Inteligo nadal będą mogli korzystać z innych form otrzymywania powiadomień o zdarzeniach na rachunku. Są to więc przede wszystkim komunikaty push wyświetlane przez aplikację mobilną a także powiadomienia wysyłane w wiadomościach SMS oraz za pomocą poczty elektronicznej.