Do awarii doszło w poniedziałek wieczorem
Czytelnicy cashless.pl donoszą, że mają problemy z korzystaniem z usług Banku Millennium. Od ok. godz. 19 nie mogą zalogować się na rachunek przez internet oraz aplikację mobilną. Strona banku nie działa. Część czytelników twierdzi także, że nie może zapłacić kartą online bo w Millennium potrzebne jest do tego zalogowanie się na rachunek. Brak możliwości skorzystania z aplikacji to także niemożność wygenerowania kodu Blik.
Na razie nie wiadomo co jest przyczyną awarii oraz kiedy można spodziewać się jej usunięcia. Po godz. 23 Bank Millennium potwierdził na swoim profilu na Twitterze, że część klientów może mieć problem z zalogowaniem się na rachunek. Jednocześnie zapewnił, że prowadzi prace nad usunięciem awarii, ale nie podał przewidywanego terminu ich zakończenia. Podobną informację otrzymałem z biura prasowego Millennium.
Awarie w bankach to dziś niemal codzienność. Rosnąca popularność usług cyfrowych takich jak bankowość internetowa i mobilna czy płatności elektroniczne przy jednoczesnym wzroście skomplikowania systemów bankowych powoduje, że niespodziewane przerwy techniczne zdarzają się dość często. Zazwyczaj jednak w okolicach 10 dnia każdego miesiąca, gdy przez systemy bankowe przechodzi najwięcej transakcji związanych z wypłatami pensji, emerytur, itp. Z tego punktu widzenia dzisiejsze problemy Millennium mogą być zaskoczeniem.
AKTUALIZACJA
We wtorek przed godziną 15 biuro prasowe Millennium podało, że usterka została usunięta i wszystkie usługi banku powinny działać bez zakłóceń.