To rekordowo dużo. Nieznacznie wzrosła też liczba umów podpisanych przez banki na korzystanie z narzędzi elektronicznych
Związek Banków Polskich opublikował dzisiaj raport Netbank, w którym udostępnił dane na temat zainteresowania klientów nowoczesnymi narzędziami do zarządzania rachunkami. Z Netbanku wynika więc, że na koniec grudnia ubiegłego roku banki z Polski miały ok. 18,3 mln klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej. Kwartał wcześniej było to ok. 18,1 mln. Za aktywnego klienta uważa się osobę, która loguje się na konto przez internet przynajmniej raz w miesiącu.
Nieznacznie wzrosła też w stosunku kwartalnym liczba podpisanych przez banki umów na dostęp do konta przez sieć. W grudniu ubiegłego roku banki chwaliły się, że miały 37,4 mln takich umów, podczas gdy we wrześniu 2019 r. było ich 37,3 mln. Ale to wciąż mniej niż w rekordowym I kw. 2019 r., gdy instytucje z Polski chwaliły się posiadaniem 38,7 mln umów na dostęp do e-bankowości.
W najnowszym raporcie Netbank znalazły się także dane na temat klientów korzystających z aplikacji bankowych. Z danych ZBP wynika więc, że w IV kw. 2019 r. z bankowych apek na smartfonach korzystało aktywnie ok. 12 mln osób, o 1,6 mln osób więcej niż w III kw. ub. roku. Dane te pokrywają się mniej więcej z raportem cashless.pl na ten sam temat, z którego wynika, że banki z Polski miały w tym samym okresie ponad 11,1 mln klientów korzystających z aplikacji. Raport serwisu nie obejmuje jednak kilku mniejszych instytucji, które nie udostępniają danych mediom.