Pierwsi klienci posiadający konta prowadzone przez mBank zobaczą nową wersję systemu jeszcze w tym miesiącu
mBank poinformował swoich klientów o planowanych zmianach, jakie zamierza wprowadzić w najbliższym czasie do internetowego serwisu transakcyjnego. Pierwsi klienci zobaczą je już 17 marca. Później nowość będzie stopniowo udostępniana pozostałym klientom, a docelowo zmieniony system otrzymają wszyscy posiadacze rachunków w mBanku.
Zmiana, o której mowa, polega na uproszczeniu menu głównego. Może jest niewielka, ale doceni ją zapewne większość aktywnych użytkowników serwisu mBanku. Eliminuje bowiem poważną wg mnie wadę tego systemu, a więc dość skomplikowane menu. Ja na przykład, mimo tego, że loguję się na rachunek nieraz kilka razy dziennie, wciąż gubię się w poszukiwaniu odpowiednich funkcji. To dlatego, że niektóre z nich są poukrywane w kolejnych zakładkach a inne występują w kilku różnych miejscach. Teraz menu zostanie uproszczone a będzie wyglądało tak:
Jak widzicie, poza Pulpitem, na którym umieszczono rachunki i który może być przez każdego samodzielnie konfigurowany, w menu znajdą się tylko trzy zakładki: Płatności, Finanse i Pomoc. W zakładce Płatności znajdziecie m.in. linki do przelewów, książkę odbiorców, historię transakcji, itd. W zakładce Finanse umieszczone zostaną wszystkie produkty posiadane przez klienta w mBanku a w zakładce Pomoc – m.in. skrzynka odbiorcza z wiadomościami czy funkcje umożliwiające kontakt z doradcą.
Nowe menu główne to kolejny element procesu zmiany serwisu transakcyjnego mBanku zapoczątkowanej już kilka lat temu. Zrezygnowano już m.in. z kolorowego tła a ostatnio uproszczono pulpit, umożliwiając też klientom jego personalizację. Każdy klient może np. umieścić na nim skróty do wybranych przez siebie rachunków posiadanych w mBanku.