Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Rekordowe płatności polskich klientów Revoluta. W grudniu wydali 340 mln zł

Polacy kartą Revolut najczęściej płacili za zakupy, w tym żywność, posiłki w restauracjach i rozrywkę

Revolut podał garść statystyk dotyczących zwyczajów wydatkowych swoich klientów z Polski. W grudniu 2019 r. wydali oni 340 mln zł, trzykrotnie więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Z ujawnionych danych wynika, że najczęściej przeznaczali pieniądze na zakupy inne niż spożywcze (91 mln zł, wzrost 2,5-krotny), żywność (50 mln zł, wzrost 3,5-krotny) i restauracje (41 mln zł, wzrost trzykrotny). Wśród popularnych kategorii wydatków znalazła się jeszcze rozrywka z kwotą 41 mln zł.

Przeczytajcie także: Nowa usługa w aplikacji Twisto

Revolut podkreśla jednak, że w międzyczasie wzrosła liczba osób w Polsce korzystających z jego usług. W grudniu 2018 r. było ich 300 tys. a na koniec 2019 r. już 900 tys. Fintech wyliczył więc, że biorąc to pod uwagę, tak naprawdę wzrosty wydatków odnotowano tylko w dwóch kategoriach żywność i restauracje. Średnio jeden użytkownik aplikacji wydał w grudniu 376 zł.

Przeczytajcie także: Brutto.pl ma inwestora. Pakiet udziałów przejęła Pragma Faktoring

Z udostępnionych przez Revoluta danych wynika także, że 68 tys. jego klientów z Polski wyjechało w grudniu za granicę. Odwiedzaliście głównie Niemcy i Wielką Brytanię, ale też Czechy, Włochy, Austrię, Francję i Słowację, zapewne w poszukiwaniu warunków do uprawiania sportów zimowych.
Jeśli chodzi o zakupy online, to najczęściej wybierano sklepy Aliexpress i Allegro. Wysoko w grudniowym zestawieniu znalazły się też Empik, Amazon i Ikea.

Klienci Revoluta lubią też korzystać z funkcji aplikacji umożliwiającej oszczędzanie. Założyli ponad 1 mln sejfów, by odkładać na wybrane cele. Nie są to jednak wielkie kwoty. W Polsce do ok. 100 tys. sejfów odłożono średnio po ok. 200 zł.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies