Najwięcej klientów mobilnych ma PKO i mBank, a mobile only – PKO i ING
Z danych udostępnionych przez biura prasowe największych banków w Polsce wynika, że na koniec września bieżącego roku miały ponad 13 mln aktywnych klientów mobilnych. Aktywnych to znaczy takich, którzy w każdym z trzech miesięcy poprzedniego kwartału logowali się na rachunek z urządzenia mobilnego, a więc np. za pomocą aplikacji mobilnej albo tzw. lekkiego serwisu transakcyjnego. To o ponad milion więcej niż na koniec czerwca bieżącego roku.
Z kolei do kategorii mobile only zalicza się klientów, którzy w całym poprzednim kwartale logowali się na rachunki wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Klientów mobile only w bankach, które dzielą się statystykami na ten temat, w III kw. bieżącego roku było prawie 5,4 mln. To o ponad pół miliona więcej niż w II kw. 2019 r. i o ponad milion więcej niż w I kw. 2019 r.
W obu kategoriach najwięcej klientów raportuje największy detalista w Polsce, a więc PKO BP. Ma on prawie 3,3 mln klientów mobilnych i prawie 1,6 mln klientów mobile only. W przypadku pierwszej kategorii na kolejnych pozycjach znajdują się mBank i ING, a przypadku mobile only – ING i Millennium. W poniższych tabelach szczegółowe dane dla banków, które dzielą się swoimi statystykami na ten temat.