PKO ujawnił swoje plany w trakcie dzisiejszej konferencji prasowej związanej z publikacją strategii na lata do 2022 r.
PKO przedstawił dziś swoją strategię na najbliższe trzy lata. Jednym z ciekawszych jej elementów jest zapowiedź budowy cyfrowej platformy do zakupu samochodów. Na razie przedstawiciele PKO nie ujawnili zbyt wielu szczegółów tego rozwiązania. Wiadomo, że jego elementem ma być m.in. oferta aut poleasingowych dostarczanych przez spółki z grupy banku. PKO zapewni też instrumenty służące finansowaniu zakupu aut.
Jak powiedział Szymon Wałach, dyrektor zarządzający odpowiedzialny w PKO m.in. za strategię, prace nad platformą już trwają. – Chcielibyśmy, aby nasza platforma była otwarta, a więc aby znalazły się na niej nie tylko samochody PKO Leasing, ale aby dołączyli do niej także inni sprzedawcy. Liczymy też, że korzystać z niej będą nie tylko klienci PKO – zadeklarował Szymon Wałach. Prezes banku Zbigniew Jagiełło powiedział natomiast, że platforma powinna ruszyć w I poł. przyszłego roku.
Szef PKO zadeklarował ponadto, że przedstawiona właśnie strategia na lata do 2022 r. zakłada budowę wielu platform podobnych do tej samochodowej. Kolejną może być np. marketplace dzięki któremu będzie można wybrać, sfinansować i kupić nieruchomość. Na razie jednak bank chce nabrać doświadczenia przy tego rodzaju przedsięwzięciach.