Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Visa zakończyła przejmowanie części firmy Rambus. Wchłonęła jej działy zajmujące się tokenizacją i systemami biletowymi

Akwizycja ma pomóc organizacji w rozwoju tokenizacji na nowych rynkach

Visa poinformowała, że zakończyła przejęcie od firmy Rambus działów dostarczających usługi tokenizacji oraz zajmujących się systemami biletowymi w komunikacji publicznej. Organizacja podkreśla, że pozyskane nowe rozwiązania zapewnią przesyłanie danych w szybszy i bezpieczniejszy sposób. Zamierza dzięki temu rozwijać i wprowadzać tokenizację na nowych rynkach.

Przeczytajcie także: Jeszcze więcej tokenizacji w Visie

Przypomnę, że tokenizacja polega na zastąpieniu podczas zakupów na odległość numeru karty innym numerem, czyli tokenem. Taki token przypisany zostaje do jednego urządzenia, z którego wykonuje się płatności, albo jednego sklepu, z którego korzysta użytkownik karty. Nie może być wykorzystany w innym miejscu niż w tym, dla którego został nadany. Dzięki temu jego kradzież np. przez hakerów nie niesie ze sobą ryzyka utraty pieniędzy z rachunku karty.

Visa deklaruje, że nowymi technologiami tokenizacji obejmie teraz wszystkie rodzaje transakcji, w tym płatności kartowe oraz systemy płatnicze oparte o przelewy z rachunku. Organizacja rozwija w tym zakresie własny produkt o nazwie Visa Token Service. Jego zadaniem jest przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa i wygody transakcji w e-commerce i m-commerce. W przyszłości technologia może być używana w ramach Internetu Rzeczy (IoT), kiedy dane autoryzacyjne będą wykorzystywane do płatności realizowanych np. za pośrednictwem samochodów, inteligentnych okularów, połączonych z siecią urządzeń gospodarstwa domowego itp.

Przeczytajcie także: "Kliknij, aby zapłacić" – tak będziecie płacić w internecie

Oprócz technologii tokenizacyjnych Visa przejęła od Rambusa rozwiązania w obszarze cyfrowego biletowania w transporcie publicznym. W połączeniu ze skalą organizacji, która realizuje na świecie ok. 250 projektów związanych właśnie z branżą komunikacji zbiorowej, pozwoli to zaoferować nowe rodzaje płatności w tym obszarze.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies