Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Aplikacja do przyjmowania płatności Blikiem może trafić do oferty Aliora. Bank bada zainteresowanie klientów

Alior rozesłał ankietę do klientów firmowych, w której pyta ich o zainteresowanie nowym narzędziem do akceptacji płatności bezgotówkowych

Niektórzy biznesowi klienci Alior Banku otrzymali zaproszenie do udziału w ankiecie dotyczącej akceptacji płatności bezgotówkowych. Instytucja pyta ich o to, czy byliby zainteresowani i ile byliby w stanie zapłacić za korzystanie z aplikacji mobilnej, za pomocą której mogliby przyjmować od swoich klientów płatności bezgotówkowe Blikiem.

Przeczytajcie także: Alior rezygnuje z płatności HCE

Z informacji biura prasowego Aliora wynika, że projekt jest na bardzo wstępnym etapie. – Chcemy zorientować się, czy istnieje zapotrzebowani na tego rodzaju usługę. Ostateczna decyzja na temat wdrożenia jeszcze nie zapadła – powiedział Marcin Herman, rzecznik prasowy Aliora. Więcej na ten temat ma być wiadomo najwcześniej pod koniec bieżącego roku.

Na rynku jest już dostępne rozwiązanie umożliwiające przyjmowanie płatności Blikiem na telefonie akceptanta. To aplikacyjny terminal wprowadzony na rynek przez firmę Tpay i nazwany Fastpassem. Nie udało mi się dowiedzieć, czy przy wdrożeniu swojej usługi Alior chce współpracować z Tpay, z jakimś innym partnerem czy opracować ją samodzielnie, np. uzupełniając o nią swoją aplikację mobilną.

Przeczytajcie także: Mastercard i Blik już razem

Akceptacja płatności przy wykorzystania kodów Blik może się sprawdzić tam, gdzie nie opłaca się instalacja terminala płatniczego. Natomiast na szerszą skalę nie przyjęła się w Polsce ze względu na to, że wygodniej jest płacić zbliżeniowo kartą lub telefonem. Dodatkowo trzeba pamiętać, że Blik zawarł porozumienie z Mastercardem i najpóźniej w I kw. przyszłego roku chce udostępnić swoim użytkownikom funkcję płatności bezstykowych.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies