Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
W Euro Banku też założycie konto przez aplikację

Niestety, wytyczne nadzoru nie pozwolą, by ta funkcja pozostała tak wygodna

Po najnowszej aktualizacji aplikacja Euro Banku zyskała nową funkcję – możliwość założenia rachunku bezpośrednio z poziomu aplikacji. Powitalna strona bankowości mobilnej tej instytucji teraz wygląda tak:

zrzut 1 euro

Proces zakładania rachunku nie odbywa się jednak wewnątrz aplikacji. Gdy użytkownik zdecyduje się wybrać opcję otwarcia rachunku, jest przekierowywany do przeglądarki internetowej, gdzie trafia na stronę w technologii responsywnej. Umożliwia ona witrynie dostosowanie się do małego wyświetlacza urządzenia mobilnego. Niestety, nie jest to rozwiązanie tak ergonomiczne jak sama aplikacja.

zrzut 2 euro

Dalej proces zakładania rachunku jest dość prosty. Użytkownik wprowadza dane personalne, a następnie przy wykorzystaniu aparatu smartfona fotografuje obie strony swojego dowodu osobistego. Potem następuje weryfikacja danych. Można to zrobić w tradycyjny sposób, a więc np. wybierając wizytę kuriera z umową do podpisania. Można też wybrać opcję wygodniejszą – weryfikację przelewem z innego banku.

Przeczytajcie także: Nowa funkcja Blika już w aplikacji Millennium

Niestety, ta druga możliwość nie działa do końca jak trzeba. Próbowałem wykonać przelew weryfikacyjny z rachunku ING Banku Śląskiego i nie było to możliwe. Otrzymałem informację, że przelewy z tego banku nie są obsługiwane, bez wyjaśnienia dlaczego i czy to tylko chwilowe. Wybrałem więc rachunek w BZ WBK i tym razem operacja przebiegła pomyślnie.

Warto pamiętać, że weryfikacja danych poprzez przelew z rachunku w innym banku wkrótce nie będzie w Polsce możliwa. Przeciwko temu rozwiązaniu opowiada się bowiem Komisja Nadzoru Finansowego, która w projekcie wytycznych odnośnie do transakcji internetowych zaleca weryfikację klienta przez pracownika banku albo kuriera.

Przeczytajcie także: Aplikacja Credit Agricole prawie gotowa

Natomiast otwieranie rachunków bezpośrednio z poziomu aplikacji nie jest kompletną nowością na polskim rynku. Wcześniej taka funkcja znalazła się w rozwiązaniu Banku Smart. Przy czym większość czynności wykonuje się tam w aplikacji a nie w przeglądarce, więc proces przebiega jeszcze szybciej.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies