Niestety, wytyczne nadzoru nie pozwolą, by ta funkcja pozostała tak wygodna
Po najnowszej aktualizacji aplikacja Euro Banku zyskała nową funkcję – możliwość założenia rachunku bezpośrednio z poziomu aplikacji. Powitalna strona bankowości mobilnej tej instytucji teraz wygląda tak:
Proces zakładania rachunku nie odbywa się jednak wewnątrz aplikacji. Gdy użytkownik zdecyduje się wybrać opcję otwarcia rachunku, jest przekierowywany do przeglądarki internetowej, gdzie trafia na stronę w technologii responsywnej. Umożliwia ona witrynie dostosowanie się do małego wyświetlacza urządzenia mobilnego. Niestety, nie jest to rozwiązanie tak ergonomiczne jak sama aplikacja.
Dalej proces zakładania rachunku jest dość prosty. Użytkownik wprowadza dane personalne, a następnie przy wykorzystaniu aparatu smartfona fotografuje obie strony swojego dowodu osobistego. Potem następuje weryfikacja danych. Można to zrobić w tradycyjny sposób, a więc np. wybierając wizytę kuriera z umową do podpisania. Można też wybrać opcję wygodniejszą – weryfikację przelewem z innego banku.
Niestety, ta druga możliwość nie działa do końca jak trzeba. Próbowałem wykonać przelew weryfikacyjny z rachunku ING Banku Śląskiego i nie było to możliwe. Otrzymałem informację, że przelewy z tego banku nie są obsługiwane, bez wyjaśnienia dlaczego i czy to tylko chwilowe. Wybrałem więc rachunek w BZ WBK i tym razem operacja przebiegła pomyślnie.
Warto pamiętać, że weryfikacja danych poprzez przelew z rachunku w innym banku wkrótce nie będzie w Polsce możliwa. Przeciwko temu rozwiązaniu opowiada się bowiem Komisja Nadzoru Finansowego, która w projekcie wytycznych odnośnie do transakcji internetowych zaleca weryfikację klienta przez pracownika banku albo kuriera.
Natomiast otwieranie rachunków bezpośrednio z poziomu aplikacji nie jest kompletną nowością na polskim rynku. Wcześniej taka funkcja znalazła się w rozwiązaniu Banku Smart. Przy czym większość czynności wykonuje się tam w aplikacji a nie w przeglądarce, więc proces przebiega jeszcze szybciej.