Powiadomienia wysyłane są za pośrednictwem komunikatów push
Biuro prasowe ING Banku Śląskiego informuje o wprowadzeniu przez instytucję nowej funkcji do jej aplikacji mobilnej. Chodzi o powiadomienia o nadchodzących płatnościach. Bank wysyła je za pośrednictwem komunikatów push, a są one generowane na podstawie dotychczasowej aktywności klientów, czyli np. realizowanych przez nich regularnie przelewów.
Jak to działa? – Po prostu wykrywamy regularne płatności i przez aplikację Moje ING mobile przypominamy, na kilka dni przed terminem płatności, o zbliżającym się rachunku. Powiadomienia mają formę krótkich pushy w aplikacji mobilnej. Klikając w nie, klient zostanie przeniesiony do zakładki "Zaplanowane" w Moim ING, gdzie zobaczy przygotowaną przez nas podpowiedź przelewu. Dzięki niej będzie mógł zapłacić rachunek od razu lub zaplanować go na później: wybierając stałe zlecenie, polecenie zapłaty lub przelew z przyszłą datą – powiedziano mi w biurze prasowym ING.
Funkcja wprowadzona przez ING nie jest zupełną nowością na polskim rynku. Będąc klientem mBanku (posiadam tam m.in. rachunek biznesowy) w podobny sposób dostaję powiadomienia o zbliżających się płatnościach firmowych. Z reguły nie przydaje mi się to jednak, gdyż często powiadomienia przychodzą po tym, jak już płatności zostały zrealizowane. Ciekawe czy ING rozwiąże to lepiej.