Technologia ułatwia potwierdzanie tożsamości klientów korzystających z usług przez internet
Stworzony przez KIR system potwierdzania tożsamości w internecie – mojeID, trafił do drugiego dużego banku. Wczoraj jako pierwszy udostępnił go klientom PKO, a spółka PGNiG Obrót Detaliczny jest pierwszym podmiotem komercyjnym, który dołączył do projektu jako dostawca usług. Od dziś mojeID oferuje też ING Bank Śląski.
W praktyce chodzi o to, by wyeliminować konieczność posiadania kilku loginów i haseł do różnych serwisów i usług. Dzięki mojeID można logować się na stronach internetowych usługodawców czy sprzedawców za pomocą danych, które wykorzystywane są w bankowości elektronicznej. Klient zostanie przekierowany na stronę banku, gdzie zdecyduje, czy chce, by potwierdzono jego tożsamość (np. firmie PGNiG) i będzie mógł wrócić na witrynę usługodawcy już jako uwierzytelniony.
Cytowany w komunikacie prasowym wiceprezes ING, Marcin Giżycki ocenia, że mojeID ma duży potencjał, aby stać się wiodącym sposobem zdalnej weryfikacji tożsamości dla wielu firm i instytucji. Na razie pierwszym i jedynym podmiotem komercyjnym, który dołączył do mojeID jako dostawca usług, jest spółka PGNiG Obrót Detaliczny. Twórcy projektu podkreślają jednak, że katalog usługodawców w tym systemie jest otwarty i będzie się rozszerzać m.in. o firmy z branży ubezpieczeń, energetyki, telekomunikacji i usług medycznych, a w przyszłości także o portale administracji publicznej.