Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
mojeID w ING Banku Śląskim. To drugi po PKO bank, który udostępnił tę nowość KIR-u

Technologia ułatwia potwierdzanie tożsamości klientów korzystających z usług przez internet

Stworzony przez KIR system potwierdzania tożsamości w internecie – mojeID, trafił do drugiego dużego banku. Wczoraj jako pierwszy udostępnił go klientom PKO, a spółka PGNiG Obrót Detaliczny jest pierwszym podmiotem komercyjnym, który dołączył do projektu jako dostawca usług. Od dziś mojeID oferuje też ING Bank Śląski.

Przeczytajcie także: mojeID dla klientów PKO i spółki PGNiG

W praktyce chodzi o to, by wyeliminować konieczność posiadania kilku loginów i haseł do różnych serwisów i usług. Dzięki mojeID można logować się na stronach internetowych usługodawców czy sprzedawców za pomocą danych, które wykorzystywane są w bankowości elektronicznej. Klient zostanie przekierowany na stronę banku, gdzie zdecyduje, czy chce, by potwierdzono jego tożsamość (np. firmie PGNiG) i będzie mógł wrócić na witrynę usługodawcy już jako uwierzytelniony.

Przeczytajcie także: Nowość od Blika i ING

Cytowany w komunikacie prasowym wiceprezes ING, Marcin Giżycki ocenia, że mojeID ma duży potencjał, aby stać się wiodącym sposobem zdalnej weryfikacji tożsamości dla wielu firm i instytucji. Na razie pierwszym i jedynym podmiotem komercyjnym, który dołączył do mojeID jako dostawca usług, jest spółka PGNiG Obrót Detaliczny. Twórcy projektu podkreślają jednak, że katalog usługodawców w tym systemie jest otwarty i będzie się rozszerzać m.in. o firmy z branży ubezpieczeń, energetyki, telekomunikacji i usług medycznych, a w przyszłości także o portale administracji publicznej.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies