Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
N26 na cenzurowanym, jak wcześniej Revolut. Ma usprawnić procedury przeciwdziałające praniu pieniędzy

Niemiecki nadzór dopatrzył się nieprawidłowości w działalności banku N26

Jak informuje portal Finextra mobilny bank N26 znalazł się pod ostrzałem niemieckiego regulatora BaFin, czyli Federalnego Urzęd Nadzoru Usług Finansowych (odpowiednika polskiego KNF). Urząd upomniał firmę za to, że niewystarczająco kontroluje przepływy finansów w przypadkach transakcji mogących służyć praniu pieniędzy.

Przeczytajcie także: N26 umożliwia wpłaty i wypłaty gotówki w sklepach

BaFin nakazał N26 zatrudnienie dodatkowych specjalistów i poprawę wyposażenia technologicznego tak, by firma wypełniła wymogi prawne i techniczne, dotyczące przeciwdziałania procederowi prania nielegalnie zarobionych pieniędzy i przestępstwom finansowym. Urząd zobowiązał też spółkę do lepszego monitorowania podejrzanych transakcji za pomocą narzędzi IT, precyzyjnego opisania pracownikom procedur jakie powinni wykonywać w ramach swoich obowiązków, a także do potwierdzenia tożsamości części obsługiwanych klientów.

Zarząd N26 podkreślił, że traktuje te zalecenia z pełną powagą i postara się je zrealizować przed (nieujawnionym) terminem wskazanym przez nadzór. Zapowiedziano m.in. że do końca tego roku o połowę, do 1,5 tys. osób, zostanie powiększony personel firmy, a pracownicy zostaną przeszkoleni i będą dokładnie sprawdzać podejrzane transakcje, ujawnione przez specjalne systemy wykrywające nieprawidłowości, aby przeciwdziałać praniu pieniędzy. Warto przypomnieć, że kilka miesięcy temu podobne problemy związane z niewystarczającymi procedurami związanymi z zapobieganiem praniu pieniędzy miał inny fintech, czyli brytyjski Revolut.

Przeczytajcie także: Kłopoty Revoluta to tylko zawiść konkurencji czy kryzys firmy?

N26 to wywodzący się z Niemiec mobilny bank. Fintech działa w krajach Unii Europejskiej, od niedawna także w Polsce. Umożliwia założenie rachunku bezpośrednio w aplikacji na smartfonie – tożsamość klienta potwierdza się za pomocą wideoweryfikacji. Firma ma 2,5 mln użytkowników w 24 krajach europejskich (dane na koniec lutego 2019 r.) i planuje wejść w tym roku na rynek USA.

Źródło: finextra.com

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies