Wcześniej podobne rozwiązania znalazły się w aplikacjach mobilnych Santandera i mBanku
Podczas zakończonej przed chwilą konferencji prasowej władze Pekao zapowiedziały wprowadzenie nowej usługi. Chodzi o możliwość założenia i aktywacji rachunku przez nowych klientów zdalnie, za pośrednictwem aplikacji mobilnej PeoPay. Aktualizacja apki zawierająca tę innowację na telefony z systemem Android ma pojawić się w markecie Google Play jeszcze dzisiaj. W App Store odpowiednia wersja PeoPay powinna znaleźć się w ciągu kilku najbliższych dni.
Jak wygląda nowy proces zakładania konta w Pekao? Najpierw na smartfonie należy zainstalować aplikację PeoPay. Następnie wybrać w niej opcję zakładania nowego rachunku. Przy pomocy aparatu smartfona wykonuje się zdjęcie obu stron dowodu osobistego, a potwierdzenie tożsamości osoby składającej wniosek następuje poprzez wykonanie kilku zdjęć twarzy pod różnym kątem.
Z deklaracji przedstawicieli Pekao wynika, że nowo otwarty rachunek od razu jest aktywny, tzn. można na niego nie tylko przelewać pieniądze, ale także płacić przy pomocy HCE, Apple Pay i Blika a także uzyskać gotówkę z bankomatów. Założony tak rachunek nie jest jednak w pełni funkcjonalny, gdyż ma odgórnie założone limity transakcyjne oraz nie pozwala na aktywowanie Profilu Zaufanego służącego do korzystania z cyfrowych usług w administracji publicznej. Do pełnej funkcjonalności jest potrzebna wizyta w oddziale, ale podobnie działa to w konkurencyjnych instytucjach.
Natomiast możliwość zakładania konta całkowicie zdalnie w aplikacji mobilnej nie jest zupełną nowością na polskim rynku. Wcześniej tego rodzaju rozwiązanie pojawiło się w ofercie Santandera i mBanku. Przewaga rozwiązania wprowadzonego właśnie w Pekao polega na tym, że aktywacja rachunku nie przebiega w trakcie połączenia wideo i rozmowy z konsultantem, tylko poprzez wykonanie selfie. Banki, które wdrożyły zakładanie rachunku przez połączenie wideo, deklarowały, że taki jest wymóg regulatora w tym zakresie.