To efekt współpracy amerykańskiej organizacji płatniczej z First Data Polska
Organizacja płatnicza Diners Club poinformowała, że kartami z jej logo można płacić w sklepach Żabka. Firma podsumowała, że jej sieć akceptacji obejmuje prawie 80 proc. terminali płatniczych w Polsce. Teraz weszło do niej też 5,5 tys. Żabek, w których zakupy robi dziennie średnio 2 mln klientów.
Diners Club zaznaczył, że akceptacja jego kart w nowej sieci handlowej to efekt współpracy firmy z First Data, która dostarcza Żabce terminale. Dzięki nim klienci mogą korzystać także z wielu dodatkowych usług, jak na przykład doładowanie telefonu czy potwierdzenie odbioru przesyłki kurierskiej.
Diners Club to jedna z czterech największych organizacji płatniczych obecnych na polskim rynku. Konkuruje bezpośrednio z American Express, która podobnie jak Diners Club oferuje karty premium. Największy udział w rynku mają oczywiście Visa i Mastercard. 99 na 100 kart w portfelach Polaków nosi logo jednej z tych dwóch organizacji. Mają też one największą sieć akceptacji na polskim rynku.