Bank podkreśla, że to nie odświeżenie bankowości internetowej i mobilnej a całkowicie nowy projekt
Bank Millennium pokazał dziś nową aplikację i nową wersję serwisu bankowości internetowej. Przekonuje, że nie jest to odświeżenie dotychczasowego Millenetu a całkowicie nowa jakość. Projektantom postawiono zadanie - nowa apka i serwis miały być "proste, szybkie i spersonalizowane".
Testowałem nowy Millenet i chciałbym podzielić się z Wami kilkoma spostrzeżeniami. Twórcy rzeczywiście postarali się o to, by serwis mozna było spersonalizować czyli dostosować do własnych potrzeb. A zatem kafelki z różnymi funkcjami można samodzielnie ulokować na stronie głównej. Wśród nowych rozwiązań pojawia się sekcja "Wydarzenia" (w wersji desktopowej po prawej stronie), w której zobaczycie swoje ostatnie transakcje i inne informacje o tym, co wydarzyło się na koncie lub o czym bank Wam przypomina. Jest to wzorowane trochę na serwisach społecznościowych. Jak prezentuje się serwis i apka Millennium możecie zobaczyć poniżej.
Nowa jest także sekcja o nazwie "Dodatki". To w niej będziecie mogli wybrać i dodać do pulpitu te elementy, które w codziennym bankowaniu są dla Was najbardziej przydatne. Przykładowo umieszczony tam "Wygodny przelew" umożliwi szybki transfer pieniędzy wprost ze strony głównej. Dodatek "Zbiórka" ułatwi zebranie odpowiedniej kwoty na prezent dla znajomego czy wycieczkę klasową dziecka. Z kolei funkcja "Nadchodzące płatności" pozwoli na monitorowanie i planowanie wydatków.
Podstawowe sekcje w nowym Millenecie to: "Strona główna", "Moje finanse", "Płatności", "Oferta", "MilleUrząd" oraz "Twój profil". Bank stworzył swoją nową bankowość elektroniczną zgodnie z regulacjami PSD II zakładającymi open banking. Pracuje więc nad tym, by klient mógł zobaczyć w Millenecie swoje środki zgromadzone w innych bankach. O dokładnej dacie wdrożenia nowego serwisu i aplikacji bankowcy z Millennium nie chcą na razie mówić. Deklarują jedynie, że stanie się to "w ciągu kilku najbliższych tygodni". W lutym prezes banku, Joao Bras Jorge deklarował, że klienci uzyskają dostęp do nowego serwisu przed końcem miesiąca.
Z serwisu internetowego banku Millenium korzystało na koniec 2018 r. 1 mln 360 tys. klientów. Bank miał też 960 tys. aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, korzystających zarówno z aplikacji jak i logujących się na konto przez przeglądarkę.