Ubezpieczyciel wdrożył właśnie dwa rozwiązania, które umożliwiają klientom załatwienie wielu formalności za pomocą smartfonów
Jak deklaruje TU Europa w dzisiejszej informacji prasowej, aplikacja mobilna do obsługi i wyceny szkód komunikacyjnych ma dać korzyści zarówno firmie jak i jej klientom. Powinna ułatwić oraz przyspieszyć proces likwidacji szkody w przypadku uszkodzenia, rozbicia czy kradzieży samochodu. Nowe rozwiązanie prowadzi krok po kroku ubezpieczonego przez całą procedurę, począwszy od oględzin uszkodzonego auta, a skończywszy na ustaleniu wysokości należnego odszkodowania i jego wypłacie.
Natomiast drugie rozwiązanie o nazwie "Foto Inspektor" umożliwia rozliczenie się z ubezpieczycielem w przypadku innych zdarzeń np. zalania czy włamania. Jak to działa? Po zgłoszeniu szkody na numer telefonu klienta jest wysyłany link, który uruchamia bezpośrednie połączenie z systemem Grupy Europa. Za jego pośrednictwem klient może m.in. przesyłać niezbędne dokumenty, zdjęcia uszkodzonego mienia oraz inne informacje konieczne do likwidacji szkody. Ma także możliwość – po zalogowaniu się na swoje konto w systemie – sprawdzenia, na jakim etapie jest jego sprawa.
Dla klientów, którzy nie chcą korzystać z "Foto Inspektora" za pośrednictwem telefonu, firma przygotowała wersję na komputer. Można ją uruchomić także po odebraniu spersonalizowanego linku w e-mailu. Rozwiązanie desktopowe zawiera takie same funkcje, co wersja mobilna.
W skład Grupy Europa wchodzą dwa towarzystwa ubezpieczeniowe: majątkowe TU Europa i życiowe TUnŻ Europa.