Obie organizacje od dawna uczestniczą w działaniach na rzecz kobiet
Od jutra w kioskach i salonach prasowych w całym kraju do kupienia będzie ostatni numer najbardziej znanego, polskiego pisma erotycznego "Twój Weekend". Za jego wydanie odpowiedzialna jest redakcja Gazeta.pl oraz VMLY&R Poland a partnerami przedsięwzięcia są Mastercard i BGŻ BNP Paribas. Ostatni numer magazynu ma być przeciwieństwem tego, czym był on przez ostatnie 27 lat.
Ostatni "Twój Weekend" zamiast erotycznymi fotografiami jest wypełniony historiami kobiet i mężczyzn, przedstawionymi w artykułach, wywiadach i felietonach. Magazyn składa się z 48 stron, na których znajdziecie poruszające treści autorstwa m.in. Rikhy Sharma Rani, dziennikarki współpracującej m.in. z "New York Times", Marii Rotkiel, terapeutki i psycholożki oraz Rafała i Tymka Bryndalów, Miłosza Brzezińskiego czy Rafała Madajczaka.
W ostatnim wydaniu "Twojego Weekendu" zachowane zostały znane dotychczasowym czytelnikom sekcje i rubryki, takie jak: Dossier, Pozycje, Plakat czy Komiks, by w przewrotny sposób nadać im zupełnie nowe znaczenie. W wyjątkowej sesji okładkowej autorstwa Weroniki Ławniczak z Papaya Films wzięły udział Ewa Kasprzyk, Orina Krajewska i Joanna Jędrzejczyk.
Natomiast w ramach dążenia do zwiększania roli kobiet na świecie, Visa będzie świętować Międzynarodowy Dzień Kobiet organizując pierwszą edycję konkursu Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition. W jego ramach szansę wygrania 100 tys. dolarów otrzymają wszystkie kobiety, których firma lub projekt biznesowy odpowiada na ważną społeczną potrzebę (social impact) lub wyzwanie dla branży fintech. Finał konkursu odbędzie się w dniu rozpoczęcia Mistrzostw Świata Kobiet FIFA.
Visa Everywhere Initiative (VEI) jest programem, dzięki któremu od 2015 roku powstają wizjonerskie rozwiązania biznesowe, które w przyszłości pomogą sprostać wyzwaniom w obszarze handlu i płatności. Program w wersjach regionalnych został przeprowadzony w 75 krajach, przyznając ponad 70 wiodącym startupom nagrody pieniężne, wsparcie eksperckie oraz umożliwiając dostęp do klientów i partnerów Visa. Dotychczas w jego ramach odbywały się wydarzenia o charakterze regionalnym, jednak tym razem po raz pierwszy będzie miał on globalny zasięg.
Firmy założone przez przynajmniej jedną kobietę mogą zgłaszać do konkursu rozwiązania, które stanowią odpowiedź na wyzwania z obszaru fintech lub social impact. Jeśli chodzi o pierwsze z nich – rozwiązanie powinno pomagać zmienić doświadczenia klientów w płatnościach. Drugie – wspierać i wzmacniać lokalne lub regionalne ekosystemy gospodarcze. Przyjmowanie zgłoszeń rozpoczęło się 6 marca i trwa do 14 kwietnia. Finał konkursu odbędzie 7 lipca w Paryżu. Nagrody to 100 tys. dolarów, jakie przyznane zostaną w każdej z dwóch kategorii.