Według raportu UKE trzy czwarte pytanych używa smartfonu (reszta tradycyjnej komórki), ponad jedna trzecia ma zainstalowaną aplikację bankową
Dokładnie 36,8 proc. osób pytanych w ramach najnowszego badania konsumenckiego Urzędu Komunikacji Elektronicznej potwierdziło, że zainstalowało sobie apkę
mobilnej bankowości. Ponad połowa (52,6 proc.) z nich używa jej kilka razy w tygodniu, a mniej niż jedna trzecia (32 proc.) – kilka razy w miesiącu. Tylko 4,1 proc. to tzw. heavy users, czyli osoby, które używają telefonu do dokonywania
operacji bankowych kilka razy dziennie.
Co ciekawe jedynie niecała jedna trzecia (30 proc.) z tych, którzy mają aplikację swojego banku,
płaci telefonem zbliżeniowo. Podobnie jak w przypadku użytkowania
aplikacji bankowej, płatność zbliżeniowa dokonywana jest przez nieco ponad połowę badanych kilka razy w tygodniu (50,1 proc.), a 26,9 proc. płaci telefonem kilka razy w miesiącu.
Codziennych płatności telefonem dokonuje co ósmy użytkownik (12,3 proc), a kilka razy dziennie robi to 7,5 proc. pytanych.
Według opracowania UKE telefonia komórkowa jest już powszechna – korzysta z niej 93,1 proc. badanych. Większość badanych posiada smartfony, zaś preferowanym sposobem opłacania usług telekomunikacyjnych jest abonament (65,6 proc.). 70 proc. posiadaczy telefonu komórkowego używa internetu mobilnego, głównie do przeglądania stron www oraz korzystania z portali społecznościowych i poczty elektronicznej.
Badanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów zostało wykonane na zamówienie UKE na próbie 1,6 tys. osób, metodą CAPI (wywiad indywidualny wspomagany komputerowo), w listopadzie i grudniu 2018 r.