Szykują się duże zmiany na Allegro. Serwis zrezygnuje z wystawiana komentarzy kupującym przez sprzedających. Ma zaoferować także nowe funkcjonalności ułatwiające zakupy
– Aplikację Allegro ściągnęło na urządzenia mobilne ponad 5 mln osób. Już za kilka lat większość transakcji będzie przeprowadzana właśnie w ten sposób, a nie na ekranach komputerów – uważa szef Allegro, Przemysław Budkowski. Dodaje, że już teraz przy użyciu aplikacji klienci Allegro kupują i sprzedają samochody, a nawet domy czy statki.
Dlatego firma stawia na rozwój kanałów mobilnych. W miniony czwartek otworzyła kolejne, piąte już biuro projektowe, tym razem w Krakowie, które będzie pracowało nad nowymi rozwiązaniami. W całym kraju spółka zatrudnia już 500 programistów, specjalistów od tworzenia aplikacji. Chce ich mieć jeszcze więcej, a dzięki Akademii Górniczo-Hutniczej, Kraków jest miastem, w którym ma nadzieję znaleźć najlepszych informatyków.
W jakim kierunku będą podążały zmiany na tej platformie sprzedażowej? Jak zapowiadają przedstawiciele Allegro, wkrótce przechowywane przez firmę dane na temat kupujących będą wykorzystane w taki sposób, aby ułatwić poszukiwania ubrania czy sprzętu i ograniczyć potrzebę doprecyzowania wprowadzanych do wyszukiwarki zapytań do niezbędnego minimum. Profile klientów mają być tak szczegółowe, że system sam podpowie np. jaką możecie kupić sukienkę i ma ona być dokładnie taka, jakiej szukacie. Co więcej, nie będzie już konieczne używanie klawiatury, co jest szczególnie istotne dla użytkowników smartfonów. Hasło, według którego będziecie wyszukiwać produkt, wprowadzicie za pomocą głosu.
Na razie nie wiadomo, kiedy klienci będą mogli skorzystać z nowych funkcjonalności. Jak nam się udało ustalić, Allegro jest natomiast bliskie wprowadzenia nowego systemu wydawania ocen. Prawdopodobnie już w najbliższym czasie znikną komentarze zamieszczane przez sprzedających, a dotyczące kupujących. Oceny, co wydaje się logiczne, będą mogli wystawiać tylko kupujący. Obecny system powstrzymuje część klientów Allegro od wydawania krytycznych opinii o niektórych sprzedających, z obawy przed otrzymaniem negatywnego komentarza w odwecie. To się wkrótce zmieni.
Nim do tego dojdzie radzimy jak wystawić uczciwą ocenę, a jednocześnie ominąć pułapkę narażenia się na negatywny komentarz. Otóż jeżeli kupiliście produkt i z jakichś względów nie jesteście zadowoleni z usług czy nabytego towaru, powinniscie wpisać do systemu pozytywną ocenę, ale przyznać minimalną liczbę gwiazdek. Sprzedający nie jest w stanie sprawdzić, ile punktów otrzymał, więc nie wystawi Wam negatywnego komentarza.