Profile klientów opracowano w trakcie warsztatów Laboratorium Przyszłości, które w miniony wtorek odbyły się w Warszawie
Warsztaty prowadzone były przez specjalistów z firmy 4CF Strategic Foresight. Ich uczestnicy pracowali w grupach starając się stworzyć profile klientów przyszłości łącząc prognozowane zjawiska społeczne wynikające z przeobrażeń technologicznych w zestaw cech i upodobań konsumentów. Chodziło o to, aby dowiedzieć się, jakie będą potrzeby, marzenia, oraz produkty i technologie używane przez ludzi w przyszłości.
W efekcie powstały trzy typy klientów podzielone wedle upodobań, sposobu spędzania czasu czy doświadczenia cyfrowego. Przyszli "młodzi" i "dojrzali" będą inwestować w hobby i podróże. W przypadku "seniorów" wciąż najważniejsze pozostaną podstawowe potrzeby. Szczegółowy opis stworzonych profili klientów przyszłości znajdzie się w raporcie, który zostanie wkrótce przygotowany.
Warsztaty Laboratorium Przyszłości First Daty odbyły się już po raz trzeci. W wydarzeniu wzięli udział najważniejsi menedżerowie polskiej branży bankowej. – Na naszych oczach rodzą się bankowi klienci przyszłości. Ich potrzeby, sposób myślenia oraz podejmowane decyzje to klucz do strategicznego planowania technologii przyszłości – powiedziała Jolanta Rycerz, członek zarządu First Data Polska
Laboratorium Przyszłości 2018 rozpoczęło się od wystąpień psychologa i konsultanta biznesu Wojciecha Herry "Przyszłość zaczyna się już dziś – jaki będzie klient przyszłości?" oraz doradcy strategicznego Grega Albrechta: "Future-proof: dlaczego warto myśleć o kliencie przyszłości i jak się na niego strategicznie przygotować"? Prelegenci nakreślili obraz nadchodzących zmian czekających rynki i konsumentów na tle technologicznej rzeczywistości.
Wojciech Herra zwrócił uwagę, że dzięki technologiom klient będzie miał w przyszłości więcej wolnego czasu, z którego będzie chciał aktywnie korzystać. I nie będzie to tylko młode pokolenie, ale także generacja S - jak silver. Greg Albrecht wskazał najczęściej popełniane przez menedżerów błędy, które utrudniają im koncentrację na strategicznym myśleniu o przyszłości.
Najciekawsze informacje z wydarzenia można odnaleźć pod oficjalnym hasztagiem #FDLab w serwisach społecznościowych – Twitter oraz LinkedIn. Serwis Cashless.pl był patronem medialnym wydarzenia. Więcej na https://fdlab.pl.