Pierwszą firmą, która korzysta z nowego rozwiązania, jest UPC, dostawca telewizji kablowej, telefonii i internetu
Blue Media udostępniły Google Pay jako jeden ze sposobów płatności w obsługiwanych przez siebie sklepach, serwisach internetowych oraz biurach obsługi klienta wystawiających faktury. W zależności od wybranej przez odbiorcę płatności formy implementacji Google Pay jego klienci będą mogli płacić przy pomocy tego rozwiązania bezpośrednio na jego stronie internetowej lub po przekierowaniu do bramki płatniczej.
Blue Media przypomina, że aby zacząć korzystać z Google Pay, należy wcześniej pobrać aplikację lub poprzez stronę internetową pay.google.com wprowadzić dane swojej karty płatniczej. Możliwość skonfigurowania usługi istnieje także po wyborze metody płatności w sklepie internetowym.
To kolejna decyzja powodująca rozszerzenie dostępności Google Pay na polskim rynku. Tydzień temu
PayU poinformowało, że zwiększa możliwość korzystania z tej usługi. Jest ona teraz opcją dla wszystkich klientów korzystających z przeglądarkowych wersji sklepów obsługiwanych przez tę firmę w całej Europie. Dotychczas spółka umożliwiała przyjmowanie płatności Google Pay tylko tym obsługiwanym przez siebie sklepom, które oferowały aplikacje mobilne.
Przypomnę też, że według wniosków najnowszego
raportu IAB Polska wejście na polski rynek systemów płatności oferowanych przez Google i Apple było jednym ważniejszych czynników, które wpłynęły pozytywnie na rozwój mobilnych usług finansowych w Polsce. W ciągu trzech lat (2014-2017) odsetek użytkowników smartfonów wykorzystujących je do płatności czy przelewów wzrósł o 17 punktów procentowych – z 42 proc. do 59 proc.
W Polsce z Google Pay mogą korzystać osoby posiadające kartę debetową lub kredytową w jednym z 14 banków, które uczestniczą w programie. Taką możliwość oferują m.in.: Alior, BGŻ BNP Paribas, BPS, ING, mBank, Santander, Raiffeisen Polbank. Z niedawnego
raportu cashless wynika, że na koniec II kwartału tego roku ze zbliżeniowych płatności mobilnych wszystkich systemów mogło korzystać w Polsce ponad 1,3 mln klientów. To wzrost w porównaniu z końcem I kwartału o ponad 300 tys. oraz o prawie milion w porównaniu do czerwca roku ubiegłego.
Z płatności online Blue Media korzystają firmy wystawiające dużą liczbę faktur jak Play, NC+ i UPC oraz takie sklepy internetowe jak Duka.pl, TravelPlanet.pl czy e-sklep Agencji Mienia Wojskowego.