Santander (były BZ WBK) jest jedną z dwóch instytucji na polskim rynku, która wdrożyła wideoweryfikację do bankowości mobilnej
Jeden z czytelników Cashless doniósł, że Santander wycofał funkcję zakładania rachunków przez nowych klientów za pośrednictwem wideoweryfikacji w aplikacji mobilnej. Jak wyjaśnia biuro prasowe banku, instytucja nie zrezygnowała całkowicie z tej usługi. – Wyłączyliśmy ją chwilowo ze względu na pojawienie się przejściowego problemu technicznego. Pracujemy nad jego rozwiązaniem – tłumaczą służby prasowe. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy usługa wróci do apki Santandera.
Santander jest jednym z kilku banków w Polsce oferujących możliwość zdalnego zakładania rachunków z wykorzystaniem wideoweryfikacji. Inne to Alior, Inbank i Nest. Co ciekawe w przeszłości Alior już po produkcyjnym wdrożeniu wideoweryfikacji także wstrzymał sprzedaż rachunków przy pomocy tego rozwiązania.
Natomiast drugim bankiem w Polsce, który zaimplementował wideoweryfikację do aplikacji mobilnej jest mBank. Użytkownicy urządzeń z systemem operacyjnym iOS mogą w ten sposób zakładać konta osobiste już od czerwca tego roku. Natomiast w tym tygodniu bank wprowadził wideoweryfikację także do aplikacji działającej na smartfonach z systemem Android.