Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mobilne parkowanie w największych miastach w II kw. 2018 r. Raport Cashless

Najczęściej w płatnych strefach wykorzystywaliście aplikację SkyCash. Najwięcej wydaliście na parkingi w Warszawie

Z danych udostępnionych mi przez władze dziesięciu największych aglomeracji w Polsce wynika, że w okresie od kwietnia do czerwca 2018 r. na postój w ich płatnych strefach parkowania wydaliście za pomocą aplikacji mobilnych prawie 9,3 mln zł. To o ok. 100 tys. zł więcej niż w I kw. bieżącego roku i o ponad 2 mln zł więcej niż w II kw. 2017 r.

Mobilne parkowanieII wrzesien 2018
Infogram

Podobnie jak w poprzednich okresach tak i w ubiegłym kwartale najwięcej na parkowanie wydaliście smartfonami w Warszawie – ponad 4 mln zł. Tradycyjnie też na pozycji drugiej znalazł się Kraków z wydatkami w wysokości ponad 2 mln zł. A na trzecim miejscu uplasował się Poznań z wydatkami przekraczającymi milion zł.

Przeczytajcie także: Zobaczcie jak ubywa gotówki z warszawskich parkomatów

W pozostałych ośrodkach przychody płatnych stref parkowania realizowane za pośrednictwem aplikacji mobilnych wyniosły po kilkaset tysięcy złotych. Wśród miast, w których za pomocą apki na smartfonie za parkowanie zapłacić nie można, wciąż znajdują się Katowice.

Mobilne parkowanie wrzesien 2018
Infogram

Jeżeli chodzi o aplikacje mobilne najczęściej wykorzystywane do płatności, prym wiedzie SkyCash. W II kw. za jej pomocą wydano na parkowanie prawie 7,9 mln, co dało jej udział w rynku wynoszący ok. 85 proc. Na drugiej pozycji znalazła się aplikacja moBiLET. Jej użytkownicy wydali na parkowanie ponad 1,3 mln zł, co dało jej udział w rynku wynoszący ok. 14 proc.

Przeczytajcie także: Jaka aplikacja do parkowania nad polskim morzem?

Pozostałe aplikacje zanotowały właściwie symboliczne przychody. Pierwsza z nich, a więc mPay, może pochwalić się wpływami na poziomie 29 tys. zł, a pozostałe, a więc CityParkApp, ePARK i Pango nie osiągnęły nawet 10 tys. zł przychodów.

Mobilne parkowanie przyrost kwartalny
Infogram

Jeżeli spojrzeć na historyczne dane na temat wydatków aplikacjami na parkowanie w płatnych strefach, to w II kw. bieżącego roku widać pewne spowolnienie w dynamice wzrostów. Jeszcze nie wiem, czy to zdarzenie jednorazowe czy może symptom zbliżającej się stabilizacji w tym obszarze. Jeżeli to drugie, to zjawisko to może wynikać np. z rozwoju sieci akceptacji kart w parkomatch. Podróżując po Polsce łatwo zaobserwować, że coraz więcej miast instaluje urządzenia z terminalami zbliżeniowymi.

Mobilne parkowanieIII wrzesien 2018
Infogram

A na koniec jeszcze uwaga co do metodyki raportu. Jak zaznaczyłem na początku, dane pochodzą z urzędów miejskich lub spółek odpowiedzialnych za zarządzanie płatnymi strefami parkowania w poszczególnych ośrodkach. Tylko Szczecin podał ogólną wartość przychodów zrealizowanych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Wartość dla poszczególnych z nich musiałem więc oszacować i zrobiłem to na podstawie liczby pobrań aplikacji.

Fot. SkyCash

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies