Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
W polskim e-commerce nadal królują gotówka i pay by linki. Nowe badanie KIR i ZBP

Prawie połowa ankietowanych deklaruje, że zamawiając produkty w internecie wybiera płatność gotówką przy odbiorze

Gotówka i pay by linki nadal przeważają wśród form płatności, które są wybierane przez polskich internautów – wynika z badania zleconego przez KIR i Związek Banków Polskich i przeprowadzonego przez Instytut Kantar TNS.

Przeczytajcie także: Allegro Smart. Tańsze dostawy zakupów internetowych

Ankieterzy zapytali klientów banków o ich preferencje dotyczące płatności za e-zakupy. Okazało się, 40 proc. badanych zadeklarowało, że robi zakupy w internecie i wciąż najwięcej, bo 48 proc. z nich wybiera płatność gotówką przy odbiorze produktu. Kolejnymi dwiema najpopularniejszymi odpowiedziami, które wskazało tyle samo badanych (po 31 proc.) są: płatność on line na stronie banku lub przedpłata przelewem. Zaledwie 3 proc. badanych płaci za zakupy w internecie za pomocą urządzenia mobilnego np. telefonu komórkowego.

Wyniki ankiety wskazują, że najbardziej popularnym bezgotówkowym sposobem płatności w branży e-commerce w Polsce są nadal pay by linki, np. obsługiwany przez KIR system Paybynet. To rodzaj szybkiego przelewu internetowego, podobnego do znanych pay by linków. Z tą różnicą, że umożliwia przesyłanie pieniędzy natychmiast i bezpośrednio na rachunek odbiorcy oraz bez korzystania z pośrednictwa zewnętrznej firmy, jak dzieje się to przy pay by linkach integratorów płatności.

Przeczytajcie także: Podpis elektroniczny może się przydać

Z komunikatu dotyczącego badania wynika także, że coraz więcej sklepów stacjonarnych uruchamia własne witryny zakupowe on line. Według szacunków wartość rynku e-commerce w Polsce w 2018 r. przekroczy 50 mld złotych, a w 2020 r. ma wynieść około 70 mld złotych. Badanie przeprowadzono w marcu 2018 r. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie klientów banków w wieku 15 lat i więcej.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies