Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Gdańsk goni Wrocław i uruchamia testy nowego systemu biletowego. Zbliża się koniec papierowych kartoników

Pierwsze biletomaty umożliwiające zbliżeniową płatność za przejazd bez drukowania papierowego biletu zaczną działać w Gdańsku już w połowie września

Jak donosi serwis trójmiasto.pl, już w pierwszej połowie przyszłego miesiąca w Gdańsku rozpoczną się testy nowego systemu biletowego. Za wdrożenie odpowiedzialna jest spółka Mennica Polska, a więc ta sama, która w marcu bieżącego roku uruchomiła podobne rozwiązanie we Wrocławiu. Testy w Gdańsku będą trwały co najmniej rok i obejmą dwie linie autobusowe 110 i 210 łączące centrum miasta z lotniskiem. W 15 pojazdach zainstalowanych zostanie łącznie ponad 20 urządzeń.

Przeczytajcie także: Kolejne miasta stawiają na systemy biletowe bez papieru

Nowy system umożliwia opłacenie przejazdu komunikacją miejską bez konieczności drukowania papierowego biletu. Wystarczy wsiadając do autobusu wybrać na biletomacie rodzaj biletu i przyłożyć do urządzenia bankową kartę zbliżeniową albo smartfon wyposażony w bezstykowe płatności mobilne. W razie kontroli kartę lub telefon należy zbliżyć do urządzenia kontrolerskiego. W trakcie całego procesu wykorzystywana jest technologia, dzięki której dane klienta są bezpieczne – w systemie nie są przechowywane żadne informacje wrażliwe.

Przeczytajcie także: Jest już nowa metalowa karta od Revoluta

Pierwszym dużym miastem, które zdecydowało się na zastosowanie takiego rozwiązania jest Wrocław. Nowy system biletowy działa tam od marca tego roku. W jego wdrażaniu brała udział m.in. firma First Data Polska. Jej prezes mówił niedawno w wywiadzie dla Cashless, że kolejnymi miastami, z którymi kierowana przez niego spółka będzie kooperować na tym polu, będą Bydgoszcz i właśnie Gdańsk. Pilotaż nowego systemu biletowego na wybranych liniach prowadzi także Łódź, która współpracuje w tym zakresie m.in. z firmą Elavon. Wszystkie te wdrożenia wspierane są przez Mastercarda i Visę, które chwalą się wysokim zaawansowaniem polskiego rynku pod tym względem.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies