Oficjalnie bank nie wypowiada się na temat udostępnienia swoim klientom płatności iPhone'ami
Wczoraj na profilu facebookowym AppleNaYoutube pojawiła się informacja, jakoby ING Bank Śląski podpisał umowę z firmą Apple i już w przyszłym tygodniu udostępni swoim klientom płatności mobilne Apple Pay. Na prośbę kilku czytelników Cashless spróbowałem sprawdzić, ile w tym wpisie jest prawdy i okazuje się, że nie jest on wyssany z palca.
Biuro prasowe ING odmówiło komentarza w tej sprawie, ale do tego można było już przywyknąć. Umowy o poufności zawierane z amerykańskim producentem smartfonów nie pozwalają udzielać informacji na temat planowanych wdrożeń Apple Pay. Nieoficjalnie jednak udało mi się dowiedzieć, że rzeczywiście formalnie ING ma już otwartą drogę do udostępnienia polskim klientom Apple Pay. Nie stanie się to jednak w przyszłym tygodniu – wdrożenie usługi zajmie od kilku tygodni do kilku miesięcy.
O tym, że ING chce wprowadzić Apple Pay, napisałem już parę tygodni temu. Tekst na ten temat możecie znaleźć tutaj. Natomiast na razie jedynym bankiem spośród tych, które nie oferują jeszcze Apple Pay, a który zadeklarował termin udostępnienia tych płatności, jest PKO BP. Instytucja zapewnia, że jej klienci będą mogli zacząć płacić smartfonami od Apple’a jeszcze w tym kwartale.
Obecnie z płatności Apple Pay mogą korzystać klienci Aliora, BGŻ BNP Paribas, BZ WBK, Getinu, mBanku, Nest Banku, Pekao, Raiffeisen Polbanku i T-Mobile Usług Bankowych. Usługa jest dostępna od czerwca. O planowanym na ten miesiąc debiucie Apple Pay w Polsce serwis Cashless pisał już w grudniu 2017 r. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj.