Najnowsza aktualizacja aplikacji mobilnej PKO BP jest już do pobrania w marketach Google Play i App Store
Użytkownicy telefonów z systemami Android i iOS mogą już pobrać najnowszą aktualizację aplikacji mobilnej IKO. Najważniejszą nowością, do której wraz z nią zyskają dostęp, będzie możliwość korzystania z kantoru internetowego. Przy okazji bank zdecydował się wydłużyć godziny jego pracy. Dotychczas wymiana walut była możliwa codziennie od 7 rano do 23. Od teraz kantor działa w trybie 24/7 a usługa dostępna jest także w aplikacji mobilnej PKO. Niestety, na razie z tej nowości nie będą mogli korzystać posiadacze kont Inteligo.
Internetowy kantor wymiany walut działa w PKO od stycznia tego roku, gdy bank wdrożył go do internetowego systemu transakcyjnego. Jak powiedziano mi w biurze prasowym PKO, dotychczas z możliwości wymiany walut za jego pośrednictwem klienci skorzystali już 100 tys. razy.
Natomiast przy okazji wgrania kantoru internetowego do IKO jej operator zdecydował się dodać parę funkcji ułatwiających zarządzanie kartami. Użytkownicy IKO mogą więc za pomocą apki dowolną kartę debetową PKO podpiąć do rachunków walutowych, np. w euro, funcie, dolarze, franku czy skandynawskich koronach. Dzięki temu rozliczenia w tych walutach będą się odbywać bezpośrednio z odpowiednich rachunków bez kosztów przewalutowania. Ten sam mechanizm zadziała także w sytuacji, gdy transakcji dokonywać będziecie przy pomocy płatności mobilnych HCE.
W IKO pojawiła się także możliwość zastrzegania karty wraz z opcją zamówienia w jej miejsce nowej (dotąd klienci mogli tylko czasowo blokować i odblokowywać karty) i aktywacji nowej wraz z nadaniem jej numeru PIN. Nową ciekawostką jest także licznik, który pokazuje, ile w danym miesiącu należy jeszcze wykonać transakcji bezgotówkowych, aby bank nie pobrał opłaty za kartę. Usługa dotyczy oczywiście klientów korzystających z plastików z opłatą warunkową.