Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Na świecie rośnie ryzyko fraudów w e-commerce. W Polsce jest bezpiecznie, ale lepiej dmuchać na zimne

Upraszczanie i przyspieszanie procesu rozliczeniowego w sieci sprawia, że zapobieganie oszustwom staje się coraz trudniejsze

Dynamiczny rozwój płatności w czasie rzeczywistym sprawia, że na świecie odnotowuje się znaczny wzrost transakcji oszukańczych w internecie. Jak donosi portal NFC World, przyśpieszenie procesu rozliczeniowego sprawia, że zapobieganie oszustwom staje się coraz trudniejsze. Wykrywanie nieprawidłowości w ciągu kilku sekund, a nie jak dawniej bywało w kilka dni, bo tyle trwało rozliczanie transakcji, jest dużym wyzwaniem dla banków i dostawców płatności.

Serwis dodaje, że to zwiększone ryzyko można zaobserwować na przykład na doświadczeniach Wielkiej Brytanii, gdzie oszustwa w płatnościach wzrosły ponad dwukrotnie w ciągu trzech lat od 2008 r., a przez następnych sześć lat o kolejne 270 proc. Na szczęście w Polsce jest pod tym względem o wiele lepiej. Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że zarówno pod względem liczby jak i wartości fraudów płatniczych wskaźniki dla Polski plasują kraj wśród trzech najbezpieczniejszych rynków w obszarze SEPA.

Przeczytajcie także: Kto najbardziej skorzysta na jednolitym rynku finansowym?

Taka sytuacja może jednak skutkować uśpieniem czujności, czego dowodzi najnowszy raport przygotowany przez firmy EY i Nethone. Wśród przeanalizowanych 150 firm z branży e-commerce, których roczna wartość obrotów w handlu online wynosi minimum 100 milionów zł, aż 71 proc. nie wykorzystuje żadnego rozwiązania technologicznego służącego ochronie przed wyłudzeniami, a tylko 35 proc. posiada jakiekolwiek procedury służące zapobieganiu nadmiernych kosztów związanych z chargebackiem (procedura umożliwiająca klientowi w określonych sytuacjach zwrot kwoty zapłaconej kartą). Bezpieczeństwo transakcji płatniczych będzie jednym z tematów ścieżki retail and e-commerce w trakcie zbliżającego się wydarzenia Impact. Jednym z mówców będzie Michał Jędraszak z firmy Straal, która specjalizuje się w obsłudze internetowych płatności powtarzalnych.

Innym mówcą wydarzenia Impact będzie Maciej Biniek z Allegro. Niewątpliwie jednym z wątków jakie poruszy w trakcie swoich wystąpień, będzie zauważalny w światowym e-commerce trend polegający na rosnącym znaczeniu marketplace’ów, czyli platform kojarzących sklepy i kupujących. Allegro jest największą tego typu platformą na polskim rynku.

Przeczytajcie także: Blockchain dojrzewa. Pora na komercyjne wdrożenia

Natomiast jeśli już jesteśmy przy trendach rządzących handlem internetowym, nie można zapomnieć o ciągłym dążeniu do poprawy doświadczeń klientów wykonujących zakupy. Elementem tego procesu jest np. wzrost zainteresowania tzw. odroczoną płatnością. Dzięki niej klient może wybrać produkt, kupić i odebrać a dopiero później zapłacić. Od niedawna na polskim rynku odroczoną płatność oferuje PayU – największy integrator płatności internetowych nad Wisłą. Podczas czerwcowego wydarzenia Impact PayU reprezentowane będzie m.in. przez szefa na region EMEA – Mario Shiliashki.

Imiona i nazwiska wszystkich mówców a także program Impact, który już 13 i 14 czerwca odbędzie się w Krakowie, możecie znaleźć na stronie wydarzenia dostępnej tutaj. Na stronie tej możecie też zgłosić swój udział. Serwis Cashless jest partnerem medialnym najbliższego Impact.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies