Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zachęcają do płacenia kartą za granicą

Nowa kampania reklamowa Visy ma Was przekonać, że wyjeżdżając za granicę nie warto zamieniać złotych na obce waluty, bo wszędzie, gdzie się wybieracie, możecie zapłacić kartą. Uważajcie tylko na koszty...

Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Visy wynika, że 61 proc. podróżujących po Polsce preferuje korzystanie z karty. Jednak gdy wziąć pod uwagę wyjazdy za granicę, odsetek ten spada do 34 proc. Dlaczego?

Według wyników sondażu 50 proc. podróżnych, którzy dokonują wymiany waluty przed wyjazdem, robi to z obawy, że nie zapłaci kartą w miejscu docelowym podróży. Im dalsza podróż, tym świadomość dotycząca akceptacji kart jest coraz mniejsza.

Ponad 90 proc. badanych uważa, że bez problemu zapłaci kartą w Hiszpanii czy Wielkiej Brytanii. Jednak już połowa sądzi, że nie będzie mogła zapłacić w ten sposób w Zjednoczonych Emiratach Arabskich czy w Brazylii, a aż trzech na czterech podróżujących Polaków (73 proc.) uważa, że z karty płatniczej nie będzie mogli korzystać w Tajlandii.

Przeczytaj także: Polska na 4. miejscu w Europie pod względem liczby terminali zbliżeniowych

I to właśnie do tych z Was, którzy wyjeżdżając za granicę wybierają gotówkę z obawy o brak możliwości płacenia kartą u celu podróży, kierowana jest najnowsza kampania reklamowa Visy. W Gdańsku, Krakowie, Modlinie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu na lotniskach oraz przy drogach dojazdowych do nich pojawiły się reklamy prezentujące korzyści z płacenia kartami Visa za granicą.

Na reklamach skierowanych do podróżnych opuszczających Polskę widoczni są użytkownicy kart w różnych sytuacjach. Przekaz reklamy ma być jednoznaczny – o ile same sytuacje, z którymi będziecie mieli do czynienia, mogą być zaskakujące, o tyle możliwość dokonania związanych z nimi płatności już nie, ponieważ za granicą kartą można płacić równie wygodnie i bezpiecznie jak w kraju.

Z kolei reklamy skierowane do obcokrajowców odwiedzjących Polskę skupiają się na lokalnych motywach, np. uprawianiu nad Bałtykiem różnych sportów czy jedzeniu tradycyjnych pierogów, za co można zapłacić kartą. Przy kampanii Visa współpracuje z linią lotniczą WizzAir oraz biurami podróży Neckermann, Itaka oraz Rainbow Tours, które zachęcają swoich klientów do płacenia kartami za granicą.

Przeczytaj także: Bank Śląski oddaje część bankomatów

W ramach kampanii Visa proponuje również zniżki na atrakcje turystyczne w różnych miastach w Europie. Wśród ofert znajduje się m.in. 20 proc. zniżki na bilet wstępu do Narodowego Muzeum Sztuki Katalońskiej w Barcelonie, 30 proc. rabatu na bilet do muzeum figur woskowych Madame Tussauds w Berlinie, 20 proc. na przejazd Stansted Express (kolej łącząca jedno z podmiejskich lotnisk tanich linii lotniczych z centrum miasta) w Londynie, 10 proc. zniżki na zakupy w Mondadori Store w Mediolanie czy 15 proc. rabatu na bilet wstępu do parku France Miniature w Paryżu.

Aby skorzystać z programu Visa City Offers, wystarczy wejść tutaj i w większości przypadków wydrukować odpowiedni kupon.

Płacenie kartami za granicą na pewno jest wygodne i bezpieczne, a do tego może mieć jeszcze jeden walor, o którymi piszemy tutaj. Pamiętać jednak należy, że przy okazji liczyć się trzeba z kosztami transakcyjnymi, które wcale nie są małe. W niektórych bankach prowizje związane z przewalutowaniem sięgają 6 proc. Dlatego warto pozbyć się tych kosztów zakładając konto walutowe i wyrabiając sobie kartę walutową. Można również kupić przedpłaconą kartę walutową np. w kantorze internetowym.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies