Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Upraszczanie płatności internetowych zaczyna przynosić efekty? Liczba transakcji kartami w sieci wzrosła o jedną czwartą

Z najnowszych danych NBP wynika, że w IV kw. ub. roku wykonaliście w sieci ponad 16 mln płatności kartowych

Narodowy Bank Polski opublikował dziś raport na temat rynku kart płatniczych w IV kw. ubiegłego roku. Większość zawartych tam danych możecie znać z wcześniejszych tekstów w serwisie Cashless powstałych w oparciu o pokazane kilka tygodni temu tabele statystyczne dotyczące kart. Ale parę informacji jest nowych. Raport NBP pokazuje np. znaczący wzrost popularności transakcji kartowych w internecie.

Jak widzicie na powyższym wykresie autorstwa NBP w ostatnim kwartale ubiegłego roku odnotowano 16,4 mln transakcji kartami w środowisku e-commerce. To o 24 proc., a więc bez mała o jedną czwartą więcej niż w III kw. ubiegłego roku. W porównaniu z IV kw. 2016 r., kiedy płatności internetowych było 11,8 mln, wzrost wyniósł bez mała 40 proc.

Przeczytajcie także: Rekordowa wartość transakcji bezgotówkowych kartami

Rekordowa była także wartość transakcji kartami w sieci. Wyniosła 2,5 mld zł. Dla porównania w III kw. 2017 r. wyniosła 2,1 mld zł a w IV kw. 2016 r. – 1,8 mld zł. Wzrosty też są zatem znaczące, ale już nie tak jak w przypadku liczby transakcji. Oznacza to więc, że użytkownicy kart płacą nimi w internecie za coraz drobniejsze zakupy.

Przeczytajcie także: Liczba kart w Polsce przekroczyła 39 mln

W stosunku do wszystkich transakcji bezgotówkowych kartami te przeprowadzane w internecie wciąż stanowią niewielki ułamek – 1,6 proc. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że to wzrost z 1,3 proc. w III kw. 2017 r. Zastanawiam się, dlaczego zainteresowanie korzystaniem z kart w internecie rośnie szybciej niż ich całkowita popularność. Wydaje mi się, że jedną z przyczyn mogą być starania organizacji płatniczych mające na celu uproszczenie procesu płatniczego, czyli m.in. rozwój portfeli Visa Checkout i Masterpass. Macie inny pomysł?

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies