Usługa jest bezpłatna dla tych klientów banku, którzy złożą odpowiedni wniosek w serwisie transakcyjnym
mBank udostępnił swoim klientom dodatkowe wsparcie w zakresie bezpieczeństwa w sieci, nie tylko w obszarze bankowości. Często bowiem internetowe oszustwa rozpoczynają się w serwisach pocztowych i społecznościowych, a dopiero później następuje atak bezpośrednio na rachunek klienta. Usługę "cyberpogotowia" online zapewnia firma Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego, spółka z portfela funduszu mAkcelerator założonego przez mBank.
Każdy klient, który padnie ofiarą cyberprzestępców, będzie mógł się skontaktować z CBC telefonicznie, za pomocą wiadomości SMS, e-maila lub przez czat. Eksperci doradzą m.in. jak postępować, jeśli cyberprzestępcy przejmą hasła i loginy do portalu społecznościowego czy serwisu pocztowego. Dodatkowo wypełnią niezbędne dokumenty i pomogą odzyskać dostęp do profilu oraz pozbyć się wirusów z komputera i telefonu. W imieniu klienta złożą też wniosek reklamacyjny w sklepie internetowym i dopilnują załatwienia sprawy. Eksperci CBC będą też ostrzegać klientów mBanku o najnowszych zagrożeniach w sieci i uczyć, jak nie dać się na nie nabrać.
Jeśli chcecie skorzystać z usługi, musicie złożyć wniosek przez serwis transakcyjny mBanku i zawrzeć umowę z CBC udzielając odpowiednich zgód. W ramach usługi klient otrzymuje bezpłatne całodobowe wsparcie ekspertów Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego. Nie jest jednak wykluczone, że w przyszłości CBC zaproponuje klientom też dodatkowe usługi premium. Krzysztof Olszewski z mBanku zapowiada, że spółka będzie oferować podobne rozwiązania także innym instytucjom.