Ostatnie informacje napływające z wrocławskiej centrali banku zdają się sugerować, że instytucja chce bardziej niż w przeszłości otworzyć się na młodych klientów
Credit Agricole znany jest w Polsce głównie z kart kredytowych i pożyczek ratalnych, bo to produkty, w których specjalizuje się od bardzo dawna. Zakładam jednak, że jego oferta raczej nie trafia w gusta młodszego pokolenia klientów, któremu brakować w niej może nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Sam bank zresztą zdaje sobie chyba sprawę, że pod tym względem odstaje od konkurencji – jest np. jednym z ostatnich, który uruchomił aplikację na smartfony do dziś pozbawioną np. płatności mobilnych. Wygląda jednak na to, że wkrótce może to się zmienić.
Na to przynajmniej wskazują informacje, jakie napływają ostatnio z wrocławskiej siedziby Credit Agricole. W ubiegłym tygodniu bank poinformował, że gwiazdą jego nowej kampanii będzie Dawid Podsiadło. Znawcą muzyki nie jestem, ale zakładam, że jego twórczość oraz sam artysta łatwiej trafią z przekazem marketingowym do klientów w wieku 20, 30 czy 40 lat, niż mniej znana młodszemu pokoleniu gwiazda francuskiego kina Juliette Binoche, która w reklamach Credit Agricole występowała do niedawna.
Jak pisze w komunikacie prasowym Credit Agricole, startująca w kwietniu kampania reklamowa z udziałem Dawida Podsiadło jest pierwszym etapem współpracy banku z tym artystą, która w przyszłości ma być rozszerzana. Cytowany w informacji wiceprezes Jędrzej Marciniak podkreśla, że nowa kampania ma za zadanie m.in. odświeżyć wizerunek banku.
Natomiast z nieoficjalnych informacji wynika, że Podsiadło będzie też wkrótce reklamować zupełnie nową ofertę Credit Agricole dla klientów indywidualnych, złożoną m.in. z nowego rachunku osobistego. Oficjalnie niestety niczego więcej na ten temat nie udało mi się dowiedzieć. Przypomnę jednak, że kilka tygodni temu przedstawiciele banku potwierdzili plan rychłego wdrożenia Blika i przelewów Express Elixir. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj. Dociekliwi czytelnicy Cashless znaleźli już nawet pewne elementy apki, które sugerują, że jest ona przygotowana do oferowania tych usług. Być może więc jednym z elementów nowej oferty banku reklamowanym przez Podsiadło będą właśnie płatności mobilne? Ma to się okazać jeszcze w kwietniu.