Banki mają też ponad 2,5 mln klientów, którzy do bankowania wykorzystują wyłącznie smartfony lub tablety
Z danych udostępnionych przez biura prasowe banków wynika, że w grudniu ubiegłego roku miały prawie 9,5 mln klientów, którzy przynajmniej raz zalogowali się na swój rachunek za pomocą urządzenia mobilnego, a więc smartfonu lub tabletu. Pod uwagę brano wszystkie sposoby bankowania, a więc nie tylko za pośrednictwem aplikacji mobilnej, ale także na przykład przy wykorzystaniu wersji lekkiej serwisu transakcyjnego.
To niewielki wzrost w porównaniu z III kw. 2017 r., gdy klientów mobilnych było ponad 9,2 mln. Wzrost byłby jednak sporo większy, gdyby nie przypadek Pekao, który zweryfikował metodykę badania swoich mobilnych klientów. W rezultacie podał, że obsługuje ponad 900 tys. takich klientów, podczas gdy kwartał wcześniej było to 1,7 mln. Największą liczbą klientów mobilnych chwali się PKO – ma ich 2,6 mln. Na drugą pozycję awansował mBank. Pod koniec ubiegłego roku obsługiwał 1,6 mln osób bankujących przez komórkę.
Jak widzicie, w powyższej tabelce są jeszcze dwa banki, które zarejestrowały więcej niż milion mobilnych klientów. Są to BZ WBK i ING. Niewiele poniżej tego poziomu, oprócz wspomnianego już Pekao, znajduje się Millennium. Natomiast kolejne instytucje w zestawieniu klientów logujących się na rachunki przez smartfony i tablety mają już znacznie mniej.
W ankiecie rozesłanej do banków pytałem także o klientów, którzy w grudniu logowali się na rachunek wyłącznie z urządzeń mobilnych. Okazuje się, że takich osób jest już w Polsce ponad 2,5 mln. To o ok. 400 tys. więcej niż we wrześniu ub. roku i trzy razy więcej niż w grudniu 2016 r., gdy klientów mobile only było ok. 850 tys. W tym zestawieniu również prym wiedzie PKO.