Kłopoty klientów banku pojawiły się jeszcze przed weekendem i dotyczą tylko tych, którzy korzystają w AP z kart Visa
Informację o problemach z płatnościami mobilnymi Android Pay w BZ WBK przesłał do serwisu Cashless.pl jeden z czytelników. W odpowiedzi na pytania zadane przez redakcję Cashless biuro prasowe instytucji potwierdza, że awaria trwa od piątku. - Rzeczywiście jest kłopot z płatnościami Android Pay na karcie Visa. Pracujemy nad usunięciem problemu. Mamy nadzieję, że niedługo wszystko będzie działać prawidłowo. Przepraszamy za wszelkie niedogodności – poinformowano redakcję Cashless.
Na razie nie ma sygnałów, że podobne problemy z AP i kartami Visa pojawiły się w innych bankach. Android Pay (niedawno przemianowany na Google Pay) to metoda płatności stworzona przez Google. Podobnie jak HCE działa w oparciu o system Android i moduł NFC. Karty dodaje się do telefonu korzystając z aplikacji Android Pay bądź tak jak w mBanku bezpośrednio z aplikacji bankowej. Aby zapłacić, wystarczy wybudzić ekran smartfona i zbliżyć urządzenie do terminala.
Do tej pory 12 banków na polskim rynku udostępniło swoim klientom płatności mobilne Android Pay. Niedawno zrobiły to Citi, Plus, BGŻ BNP Paribas i Getin. Wcześniej usługa znalazła się w ofercie Aliora, BZ WBK, Euro Banku, mBanku, Nest Banku, Orange Finansów i T-Mobile Usług Bankowych. Z płatności mobilnych od Google’a mogą też korzystać użytkownicy kart przedpłaconych Edenred i Sodexo. Nad wdrożeniem pracują jeszcze ING oraz SGB, któremu pomaga w tym spółka First Data Polcard.