Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
W abonamencie możecie mieć nie tylko telewizję. Przykład Play Ubezpieczenia pokazuje, że można tak kupować także polisy

Zdaniem specjalistów przy rosnących cenach ubezpieczeń opcja opłacania ich w miesięcznych ratach może być interesująca dla dużej części klientów

Jak może pamiętacie, kilka tygodni temu na rynku pojawiła się nowa aplikacja mobilna Play Ubezpieczenia. Oprogramowanie udostępnione przez operatora telefonii komórkowej umożliwia łatwy zakup za pośrednictwem smartfona kilkudziesięciu różnych ubezpieczeń. Jak wygląda proces wyboru i aktywacji polisy możecie przeczytać w jednym z poprzednich tekstów na ten temat, który znajdziecie na przykład tutaj. Dziś chciałbym natomiast zatrzymać się na chwilę przy używanym w aplikacji sposobie regulowania płatności z tytułu składek ubezpieczeniowych.

Twórcy aplikacji zdecydowali się na zaoferowanie możliwości kupowania polis w abonamencie. To znaczy, że po wyborze interesującego Was ubezpieczenia jego koszt jest dzielony na części i doliczany do Waszego rachunku za telefon. Dzięki temu za polisę, która jednorazowo kosztowałaby np. 300 zł, płacicie w niewielkich miesięcznych ratach.

Przeczytajcie także: Mikropolisy w aplikacjach to już trend

Przedstawiciele Play wierzą, że dzięki temu na zakup ubezpieczenia będzie mogło pozwolić sobie więcej klientów, niż w sytuacji, gdyby musieli oni płacić za polisę jednorazowo wysoką kwotę. Podkreślają jednocześnie, że dzięki rozbiciu składki na raty udało się zmniejszyć presję na obniżenie ceny polisy, więc suma ubezpieczenia może być odpowiednio wysoka. Ponadto pozwoliło to na pozbycie się z warunków ubezpieczenia wielu kłopotliwych wyłączeń, co także jest korzystne dla klientów.

Zdaniem specjalistów sprzedaż produktów i usług w abonamentach wykorzystywanych do niedawna niemal wyłącznie w subskrypcjach czasopism czy dostępie do treści w internecie, będzie szybko się rozwijać i będzie wykorzystywana w wielu innych branżach. – Patrząc na zagadnienie z perspektywy konsumentów można stwierdzić, że model abonamentowy daje im niejednokrotnie dostęp do produktów czy usług, na które nie mogliby sobie pozwolić. Nie sposób przecież kupić na własność tylu albumów z muzyką, ile oferują popularne serwisy streamingowe lub też nabyć na trwałym nośniku kolekcję filmów na miarę serwisów VoD – mówi Michał Jędraszak, prezes firmy Straal specjalizującej się w obsłudze subskrypcji.

Przeczytajcie także: Pierwszy kontakt z aplikacją Play Ubezpieczenia

Zdaniem Jędraszaka rozwiązanie abonamentowe jest korzystne także dla biznesu. – Zapewnia większą przewidywalność i stabilność przychodów, gdyż charakteryzuje się lepszą retencją użytkowników. Mam tu zwłaszcza na myśli sprzedaż z zastosowaniem automatycznych rozwiązań do płatności powtarzalnych, które są w stanie zwiększyć ściągalność należności cyklicznych nawet o 30 proc. w stosunku do modelu, w którym abonent ręcznie dokonuje płatności co miesiąc czy raz do roku – twierdzi przedstawiciel firmy Straal.

Czy subskrypcyjny model sprzedaży ma szansę sprawdzić się także w ubezpieczeniach? Zdaniem Mirosławy Olszewskiej-Karatoprakliew, dyrektora departamentu bancassurance i affinity w Allianz Polska, tak, bo jest to odpowiedź na oczekiwania klientów. – Z naszych obserwacji wynika, że wiele osób nie decyduje się na zakup ubezpieczenia traktując je jako zbyt duży wydatek. Dlatego ubezpieczyciele coraz częściej stosują rozwiązania, w których klienci mogą dokonywać regularnej opłaty za ubezpieczenie w formie miesięcznego abonamentu, podobnie jak w przypadku opłat za telewizję kablową czy abonament telefoniczny. Takie rozwiązanie zdecydowanie zmniejsza obawy klientów o domowy budżet – uważa przedstawicielka firmy Allianz.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies