Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Korzystacie z karty płatniczej BZ WBK? Sprawdźcie, czy nie należy się Wam zwrot pieniędzy. Bank oddaje prowizje

Zwroty przysługują klientom, którzy zapłacili za użytkowanie plastiku pomimo wypełnienia warunków zwalniających z odpowiedniej opłaty

BZ WBK to nie pierwszy bank, który w ostatnim czasie ogłosił, iż będzie oddawać klientom nienależnie pobrane opłaty za korzystanie z karty. Całkiem niedawno podobne komunikaty można było odnaleźć na stronach internetowych mBanku czy T-Mobile Usług Bankowych.

Przeczytajcie także: Problemy mBanku z tęczą na karcie

Tym razem padło na BZ WBK. Z informacji opublikowanej przez ten bank wynika, że zwrot opłat za korzystanie z kart należy się użytkownikom kilkunastu rodzajów debetówek. Wśród nich znalazły się: Visa Sol, Visa Electron Prestiż, Visa Electron, Maestro, Visa Electron <30, MasterCard Payback, Visa Electron Aktywni 50+, MasterCard Supri, Visa Vento, Visa Terra, Visa Avocado, Visa Electron Kontakt, Maestro Kontakt, Visa Electron Junior i Visa Electron Student.

Zwroty oferowane przez BZ WBK dotyczą prowizji pobranych w okresie od 1 października 2014 r. do końca października 2017 r. Prawo do nich mają klienci, którzy w podanym okresie zapłacili za korzystanie z plastiku pomimo wypełnienia zwalniającego z opłaty warunku dotyczącego wykonania w danym miesiącu liczby lub wartości transakcji bezgotówkowych. Jak pisze BZ WBK, spełnienie warunku mogło nie zostać uwzględnione przez bank ze względu na rozliczenie części transakcji w miesiącu następującym po miesiącu, w którym zostały wykonane.

Przeczytajcie także: W Europie wciąż dominuje gotówka

BZ WBK przyznaje, że warunki zwalniające z opłaty zostały sformułowane w ten sposób, że część klientów mogła ich nie zrozumieć. Osoby uprawnione do zwrotu pieniędzy powinny więc zgłosić reklamację. Mają na to czas do końca kwietnia przyszłego roku.

Co ciekawe wygląda na to, że BZ WBK oferuje zwroty z własnej woli, nieprzymuszany do tego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W komunikacie banku nie ma bowiem informacji o jakiejkolwiek decyzji UOKiK-u w tej sprawie, na które powoływała się konkurencja BZ WBK oferująca zwrot opłat w przeszłości. – Bank wprowadził to rozwiązanie w trosce o swoich klientów, biorąc także pod uwagę stosowane praktyki rynkowe – napisało przed chwilą biuro prasowe BZ WBK w odpowiedzi na moje pytanie o przyczyny ogłoszenia zwrotów.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies